هاروی واینستاین اعتراف کرد

[ad id='39844']

 

هاروی واینستاین، بنیانگذار موسسه تولید فیلم «واینستاین»، یکی از قوی‌ترین مدیران صنعت سینما در سه دهه اخیر، در مصاحبه با نویسنده روزنامه دست راستی «اسپکتتر» گفت: «همه هنوز هم همین کار را می‌کنند.»

در مقالات افشاگرایانه‌ای که نوامبر سال گذشته در مجله «نیویورکر» و روزنامه «نیویورک تایمز» به چاپ رسید، هاروی واینستاین متهم شد که طی سی سال فعالیت به عنوان تهیه‌کننده و کاشف استعدادها در صنعت سینما، دست کم بیست زن جوان،‌ اعم از هنرپیشه، تهیه‌کننده و دستیار اداری را مورد آزار جنسی، بدرفتاری و تجاوز قرار داده بود.

تحقیقات اداره آگاهی فدرال و پلیس نیویورک در باره شکایات دست کم سه تن از این قربانیان، سرانجام به تفهیم اتهام علیه هاروی واینستاین انجامید.

واینستاین ماه مه گذشته، (دو ماه پیش) خود را به دادگستری نیویورک تسلیم کرد و یک هیات منصفه، اتهامات دادستانی علیه او را تصویب کرد. وی به زودی تحت محاکمه قرار خواهد گرفت و با قرار وثیقه آزاد است.

واینستاین در مصاحبه با اسپکتتر، روز جمعه (دیروز) تاکید کرد: «هرگز، هیچ‌وقت به زور خود را به هیچ زنی تحمیل نکردم.»

انتشار اتهام‌های زنان هنرپیشه علیه هاروی واینستاین، پائیز گذشته، آغازگر جنجال رسانه‌ای عظیم و بین‌المللی شد که تحت عنوان جنبش «من هم» (به انگلیسی Me Too) به مراسم اهدای جایزه‌های سینمائی از جمله اسکار و جشنواره‌ها،‌ از جمله جشنواره سینمائی «کن» راه پیدا کرد و انگیزه تظاهرات و راهپیمائی زنان در نیویورک و لس آنجلس شد.

شماری از هنرپیشگان سینما،‌ از جمله «کوین اسپیسی» و مدیران شرکت‌ها و مربیان ورزشی، در پی افشاگری‌هائی که به جنبش «من هم» نسبت داده شد، رسوا شدند و بدون اینکه تحت محاکمه قرار گیرند، مشاغل خود را از دست دادند.

شاکیان اصلی واینستاین، بازیگر آمریکائی «رز مکگاون» و بازیگر ایتالیائی «آسیا آرجنتو» جزئیات دیدارهای خود با واینستاین را در مصاحبه با خبرنگاران و سخنرانی در جشنواره‌ها و مراسم اهدای جوائز، بازگو کردند.

آسیا آرجنتو، که سخنران مراسم «من هم» در جشنواره کن بود،‌ فاش کرد که واینستاین در حاشیه این جشنواره، او را هنگامی که ۲۴ سال داشت و تازه وارد کار سینما شده بود، فریب داد و طی سالها او را در کن، پاریس، نیویورک و لس آنجلس، مورد بهره‌کشی جنسی قرار می‌داد.

همچنین، زن‌های متعدد دیگر نیز در مصاحبه با «نیویورکر» و «نیویورک تایمز» آقای واینستاین را متهم کردند که به کمک برخی از دستیاران خود، آنها را به بهانه گفتگو در باره نقش جدید یا خواندن سناریو به هتل‌های ۵ ستاره در نیویورک،‌ لس‌آنجلس یا جنوب فرانسه می‌کشانید و در اتاق خصوصی خود،‌ نیمه برهنه به استقبال آنها می‌رفت.

بعضی از این هنرپیشه‌ها گفتند از اینکه محل قرار از سرسرا یا رستوران هتل به اتاق خصوصی تهیه‌کننده تغییر می‌یافت، غافلگیر می‌شدند.

تعقیب جزائی واینستاین به چند شکایت مربوط به سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ در نیویورک مربوط می‌شود،‌ و بنا به گزارش نشریه تخصصی Deadlineواینستاین ممکن است به جرم تجاوز به عنف، به مجازات ۲۵ سال حبس محکوم شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *