بررسی اولیه فیلم بنفشه آفریقایی مونا زندی

[ad id='39844']

[quote]فیلم بنفشه آفریقایی جدیدترین اثر مونا زندی در بخش سودای سیمرغ جشنواره ۳۷ فیلم فجر حضور دارد[/quote]

 

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی است و روایتی تازه از زندگی سه انسان را به تصویر می‌کشد.

اسامی عوامل فیلم و خلاصه داستان:

کارگردان: مونا زندی حقیقی، فیلمنامه نویس: حمید بابابیگی، مدیر فیلمبرداری: فرهاد صبا، صدابردار: مهدی صالح کرمانی، چهره پرداز: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه: علی عابدینی، تدوین: بهرام دهقانی، صداگذاری: علیرضا علویان، موسیقی: پیمان یزدانیان، بازیگران: فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی ، مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی، تهیه کننده: علیرضا شجاع نوری.

خلاصه داستان: شوکو متوجه می شود که همسر اولش فریدون توسط فرزندانش به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراه همه همسر دومش رضا تصمیم می گیرند تا فریدون را به خانه خودشان بیاورند. با آمدن فریدون در خانه رابطه هر سه تغییراتی پیدا می کند و اتفاقات تازه ای در زندگی هر سه نفر بوجود می آید.

 

«بنفشه آفریقایی» را فاطمه معتمدآریا، رضا بابک، سعید آقاخانی، مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی بازی می‌کنند. کارگردان آن مونا زندی و تهیه‌کننده‌اش علیرضا شجاع‌نوری است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرد تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان راهی گشته را به خانه خود بیاورند این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه بوجود می‌آورد. حالا چرا جامانده از جشنواره قبل؟ زیرا فرم حضور در جشنواره سی‌وششم را پر کردند اما به یک‌باره کنار کشیدند و حالا دوباره می‌خواهند در جشنواره سی‌وهفتم حاضر شوند. مونا زندی کارگردان «بنفشه آفریقایی» در گفت‌وگویی گفته است: «از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم؛ هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌های فیلم می‌شود و از سویی دیگر، این گل در پرورش، نوع نگهداری و میزان مراقبتی که نیاز دارد، گیاهی منحصربه‌فرد است؛ از خاک برای دریافت آب تغذیه نمی‌کند، در شرایط خاصی گل می‌دهد و به هر تغییر شرایطی واکنش نشان می‌دهد. از این رو است که برخلاف بسیاری از گل‌ها به‌جای توجه، به مراقبت زیاد و ویژه نیازمند است. آنچه در قصه فیلم جاری است درباره خصوصیات و مفاهیمی است که همواره نیاز به مراقبت دارند و باید حواس‌مان به آنها باشد تا حفظ شوند و تسری یابند. درنتیجه فکر می‌کنم علاوه‌بر زیبایی نام بنفشه آفریقایی و حضور فیزیکی‌اش در فیلم، مفهومی که در ورای آن ایستاده، برای آنچه فیلم می‌خواهد به تصویر بکشد، مناسب است.»

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *