پرفروش ترین فیلم های بالیوود در سال ۲۰۱۸

[ad id='39844']

 

 

دو ۳۰۰ کروری

درام شرح حال‌گونه «سانجو» با فروش دور از انتظار ۳۳۷ کروری (هر ۱۰۰ کرور حدود ۱۴ میلیون دلار است)، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال سینمای هند شد. رانبیر کاپور در این فیلم در نقش سانجی دات بازیگر جنجالی دهه ۹۰ میلادی بالیوود ظاهر شد. فیلم ورود دات به دنیای سینما، اعتیاد و تلاش برای ترک آن و متهم شدن بازیگر به دست داشتن در اقدامات تروریستی سال ۱۹۹۲ بمبئی را به تصویر می‌کشد. راجکومار هیرانی، فیلمساز مطرح هندی کارگردان سانجو است و خود دات، نقش کوتاهی در آن بازی کرده است. نوک تیز حملات انتقادی فیلم، به نوع واکنش و برخورد رسانه‌های گروهی با موضوعات مهم روز کشور است.

درام دوره‌ای و تاریخی «پادماوات» با فروشی ۳۰۳ کروری دومین فیلم پرفروش جدول گیشه است. دپیکا پاداکونه، رانویر سینگ و شاهدکاپور بازیگران این درام جنجال‌برانگیز هستند. داستان فیلم درباره هجوم خلجی، پادشاه افغانستان به هند و تلاش برای تصاحب ملکه پادماواتی است. روایت تاریخی سانجی لیلا بانسالی از این داستان پرتنش، سروصدای زیادی در هند به پا کرد و نمایش عمومی آن در چند ایالت بزرگ هند ممنوع اعلام شد. تغییراتی در داستان فیلم ایجاد شد، تا بتواند از سد اداره سانسور بگذرد.


۳ خان لرزان !

نوع برخورد تماشاگران با فیلم‌های سه خان بزرگ بالیوود (عامر، سلمان و شاهرخ) متفاوت بود. سلمان با قسمت سوم «مسابقه»، فروشی ۱۷۰ کروری را تجربه کرد. گرچه با این رقم فروش مسابقه ۳ لقب یک فیلم پرفروش را گرفت، اما رضایت خاطر طرفدارانش را فراهم نکرد. از یک‌سو مسابقه ۳ با هزینه بالای ۱۰۰ کروری تولید شده و از سوی دیگر، انتظار فروشی بالای ۲۰۰ کرور برای آن می‌رفت. منتقدان هم یکپارچه آن را کاری سطحی ارزیابی کردند.

عامر هم با «قاتلان هندوستان» یکی از فاجعه‌بارترین فیلم‌هایش را در جدول گیشه نمایش رقم زد. این درام تاریخی فقط ۱۴۳ کرور فروش کرد، در حالی که هزینه تولیدش ۳۰۰‌کرور بود. درام رومانتیک ۲۰۰ کروری «صفر» شاهرخ خان هم، وضعیت بهتری نداشته است. این فیلم در هفته اول اکران عمومی، فقط ۸۵ کرور فروش کرد و بعید به نظر می‌رسد بتواند رقم کلی فروش خود را به رقم هزینه بالای تولیدش برساند.


زنان موفق

در کنار سوپراستارهای مرد بالیوود، بازیگران زن هم توانستند چند فیلم موفق به گیشه نمایش ارائه کنند. بجز پادماوات پاداکونه، چهار فیلم «سکسکه»، «عروسی ویر»، «راضی» و «زن/استری» توانستند موفقیت‌های بالای مالی به دست آورند و در سینمای مردانه بالیوود فرصتی برای تنفس خانم‌ها فراهم کنند. دو فیلم اول با بازی رانی موکرجی و کارینا کاپور خان، فروش‌هایی ۴۳ و ۶۹ کروری در جدول گیشه داشتند و لقب کارهایی پرفروش را گرفتند. اما دو فیلم دیگر با حضور آلیا بهات و شرادها کاپور بیش از ۱۰۰ کرور فروش کرده و به صورت کارهایی بسیار پرفروش  درآمدند.

 


کومار موفق‌تر از خان‌ها!

آکشی کومار که در کنار سه خان بالیوودی از ستارگان مطرح چند دهه اخیر به حساب می‌آید، سال ۲۰۱۸ هم پرکار بود و هم خوش کار! هر چهار فیلم او در جدول گیشه، موفق به فروش‌هایی بالا شدند. «توالت: یک داستان عاشقانه» و «طلا» با مضامین اجتماعی خود، فروش‌هایی ۱۰۴ و ۹۸ کروری را تجربه و تبدیل به کارهایی پرفروش شدند. اما اکشن علمی ـ تخیلی «روبات ۲»، توانست لقب یک کار بسیار پرفروش ۱۸۵ کروری را بگیرد. «پدمن» هم با وجود لحن به‌شدت واقعگرایانه‌اش، فروش مقبول ۸۰ کروری را از آن خود کرد.


موفقیت برای جوانان

وارون دهاوان با «نخ و سوزن» و «دوقلوها ۲»، همچنان یکی از موفق‌ترین بازیگران جوان هند به حساب می‌آید. این در حالی است که فیلم اول، حال و هوایی کاملا واقعگرایانه و ضد بالیوودی دارد. دومی هم یک کمدی شاد است که دوباره‌سازی فیلم موفق دهه ۹۰ سلمان خان به همین نام به حساب می‌آید. فروش این فیلم‌ها به ترتیب ۱۳۱ و ۷۷ کرور بوده است.

فروش ۱۶۰ کروری «شورشی ۲» تایگر شروف هم، نام او را در بین جوانان موفق تثبیت کرد. آیوشمن کورانا هم در کمال تعجب اهل فن، با موفقیت پی در پی دو فیلم «مبارک باشه» و «نوازنده نابینا» روبه‌رو شد. اولی یک کمدی خانوادگی با فروش ۱۳۰ کروری و دومی یک درام جنایتکارانه با فروشی ۷۱ کروری است.


ادامه موفقیت آبراهام

جان آبراهام که نزدیک دو دهه از حضورش در بالیوود می‌گذرد، با دو درام غیرمتعارف و مستقل حضوری قوی در جدول گیشه داشت.  «ساتیامو جایاته» و «پارمانو» با فروش‌هایی ۸۳ و ۶۰ کروری، جایگاه خوبی برای بازیگرش فراهم کردند. اولی درامی پلیسی علیه فساد در دستگاه پلیس و دومی، درامی واقعی درباره اولین آزمایش اتمی موفق هند در  سه دهه قبل است. آجی دیوگان هم با درام ضد سرمایه‌داری «یورش» فروش خوب ۱۰۱ کروری را تجربه کرد.

 


و بالاخره باچان!

آمیتاب باچان کهنسال هنوز هم با جوان‌ها رقابت می کند. «۱۰۲ سالگی پایان راه نیست» او توانست با فروشی ۵۰ کروری، یکی از فیلم‌های موفق سال شود. او پیرمردی ۱۰۲ ساله  است که به پسر ۷۵ ساله اش، رسم خوب زندگی‌کردن را می آموزد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *