پرفروش ترین آلبوم های موسیقی سال ۹۷

[ad id='39844']

 

 

سفرنامه یک شاعر در «کجا باید برم»!

روزبه بمانی نیز که اولین آلبوم رسمی خود را با نام «کجا باید برم»، ۲۴ مهر ۹۷، به همت موسسه فرهنگی- هنری آوای هنر در بازار موسیقی کشور منتشر کرده بود نیز یکی از پرفروش ترین آلبوم ها در سال ۹۷ تاکنون را در اختیار دارد. این آلبوم موسیقی دارای ۱۳ قطعه است که ترانه های هر ۱۳ قطعه را روزبه بمانی سروده است.

از میان این ۱۳ قطعه، چند اثر آن در ماه های گذشته به صورت تک آهنگ در فضای مجازی منتشر شده است. این خواننده که تاکنون آثاری همچون خرقه، من حافظم، خودم خواستم، بدون تاریخ بدون امضا و…را منتشر کرده است؛ با خواندن تیتراژ فیلم سینمایی «لاتاری» به نام «کجا باید برم» که قبلا در فیلم «ربوده شده» نیز از آن استفاده شد،باعث شگفتی بسیاری از دوستداران موسیقی شد به طوری که این اثر تبدیل به قطعه ای محبوب و پر طرفدار میان دوستداران موسیقی و اهالی فضای مجازی شد.

«ایران من» از همایونِ ایران

«ایران من »، آلبوم جدید همایون شجریان با آهنگسازی سهراب پورناظری است.«آلبوم امشب کنار غزل‌های من بخواب» آخرین اثری است که همایون شجریان پیش از این منتشر کرده بود.آلبوم ایران من شامل ۱۲ قطعه آواز و تصنیف است و در آن از سروده‌های شاعران کهن و معاصر مثل فردوسی، سعدی، خواجه شمس‌الدین محمد، اسحاق انور، پوریا سوری و اهورا ایمان بهره گرفته شده است.

در این آلبوم علاوه بر نوازندگان متبحر ایرانی، تعدادی نوازنده خارجی نیز حضور دارند و بخش‌هایی از ضبط این پروژه در خارج از ایران انجام شده است. در این اثر دلنیا آرام به عنوان خواننده سوپرانو حضور داشته و از نوازندگان آن می‌توان به تهمورث پورناظری، آزاد میرزاپور، حسین رضایی‌نیا، آتنا اشتیاقی، استفانی بیبو، سارا چازین و گابریل بیستلین اشاره کرد.«مقدمه قلاب و آواز قلاب»، «تصنیف قلاب»، «آواز من کجا باران کجا»، «خوب شد»، «اسفند»، «نوروزخوانی»، «نوروز»، «ابر بهار»، «کمانچه، مقدمه و آزوار مرگ اسفندیار»، «مرگ اسفندیار» و «ایران من» قطعات این آلبوم هستند.

«با یادش» با یادِ جواد معروفی

«با یادش» عنوان یکی از تازه ترین آثار موسسه فرهنگی- هنری «ماهور» است که در قالب یادواره استاد جواد معروفی نوازنده و آهنگساز پیانو با هنرمندی پویان آزاده منتشر شد.پویان آزاده در توضیح این اثر نوشته است:«به مناسبت گذشت ربع قرن از فوت استاد جواد معروفی و همزمان با سالروز درگذشت‌شان این مجموعه را منتشر می‌کنم. تراک‌ها مطابق با مُدگردی ردیف هفت دستگاه موسیقی ایران ترتیب یافته‌اند.

قطعات برای سهولت درک مخاطبِ کمتر آشنا با موسیقی دستگاهی، با پیانوی کوک اروپایی قابل اجراست. برخی قطعات با نگاهی مخاطب‌شناسانه و به منظور نمایاندن زیبایی‌های نهفته ‌در قطعات استاد معروفی، به‌اختصار اجرا شده‌اند. این مجموعه را می‌توان یادگاری از استاد گرانقدرم جواد معروفی دانست که آن را بر اساس یافته‌هایم از آثار ایشان نواخته‌ام؛ آثاری معروف و برخی مهجور از گنجینه‌ مکتب پیانوی کلاسیک ایرانی.»آلبوم «با یادش» (یادواره استاد جواد معروفی) بانوازندگی پیانو و تنظیم پویان آزاده منتشر شد».

«به موازات بی وزنی» با فضایی تلفیقی

به موازات بی وزنی اثری‌است در فضایی از موسیقی تلفیقی-تجربی که با هنرنمایی دو نوازنده سیاوش مولاییان (کمانچه) و کسری فریدی (پیانو) در قالب هفت قطعه به عناوین «مدار صفر»، «تناوب مداری»، «مدار یک»، «مدار دو»، «مدار اختلالی»، «مدار سه» و «حد گریز» به اجرا در آمده است.

موسیقی این اثر نه آنقدر شخصی و تجربی است که افراد کمی با آن ارتباط برقرار کنند و نه آنقدر گرفتار چارچوب‌ها و تکراری است که ملال‌آور باشد. از نوع ساختار قطعات می‌توان حدس زد که دو هنرمند ساعت‌های زیادی را به بداهه نوازی و کشف جادوی نغمات پرداخته‌اند. به موازات بی وزنی ذهن شما را به تجربه‌ بی وزنی فرا می‌خواند.شایان ذکر است که آلبوم «به موازات بی وزنی» از سیاوش مولاییان و کسری فریدی، از سوی پخش موسیقی رها راهی بازار شده است و از پرطرفداراها بین جوانان و هنردوستان به شمار می رود.

«والسی برای جانان » و پرواز بر بام خیال

امیر عظیمی پیش از این اولین آلبوم خود به نام «در سوگ خاطرات از دست رفته» را منتشر کرده بود.مجموعه پیش رو شامل ۱۰ آهنگ بی‌کلام و اولین تجربه امیر عظیمی در زمینه تک‌نوازی ویولن و پیانو در کنار آهنگسازی آلبوم است.

آهنگ‌ها اکثرا ریتمی ملایم و آرامش‌بخش دارند. از دیگر نوازندگان این اثر می‌توان به داریوش بیژنی، بردیا کیارس، پدرام یوسفی و رضا فدوی‌نیا اشاره کرد.این آلبوم دارای ۱۰ تک آهنگ است با نام های: «والسی برای جانان»، «آذر»، «آغوش طولانی»، «تهران زیبای من»، «برف دانه»، «باران بی پایان»، «ایرانه خانوم»، «جهان بعد از تو»، «ماه» و «ستاره های سوخته».

«شیراز» در ساز و صدای دنگ شو!

تازه ترین آلبوم گروه موسیقی «دنگ شو» که از مدت ها پیش برای دریافت مجوز آن اقدام شده بود، از روز سه شنبه ۲۷ آذر با عنوان «شیراز» توسط موسسه پخش «رها» وارد بازار موسیقی شده است که با وجود کوتاهی زمان انتشار از فروش خوبی برخوردار بوده است.گروه «دنگ شو» با انتشار متنی به بهانه انتشار این آلبوم آورده است:«با آنکه زمان به عقب بر نمی گردد و سال‌های هیجان جوانی در انتظار گرفتن مجوز انتشار «شیراز، چل ساله» گذشت، با این حال امروزخوشحالیم که آلبوم  «شیراز، چل ساله» بعد از این سال ها و به نام «شیراز» در همه جای ایران منتشر شده است.بی عشق نگشاید گره…»

«در مزرعه» با آدمک ها!

«در مزرعه » آلبوم جدید گروه آدمک است.پیش از این آلبوم «نمک» در دو نسخه باکلام و بی‌کلام از این گروه منتشر شده ‌ بود.موسیقی مزرعه برای کودکان است و همان طور که از اسمش پیداست راجع به حیوانات مزرعه است. فضای کلی اثر آرامش بخش است.

سازهای اُرف، ضربی و فلوت‌ریکوردر بیشترین استفاده را در آهنگ‌ها داشته‌اند.بخش دوم اثر شامل تمام آهنگ‌های بخش اول به صورت بی‌کلام است. نسخه بدون کلام هر ترانه به منظور همخوانی یا ساخت حرکت- بازی به صورت فردی یا گروهی آورده شده است. در قطعات بی‌کلام ملودی توسط فلوت ریکوردر نواخته شده و جلوه‌های صوتی نیز حذف شده تا کودکان و مربیان بتوانند حرکت-بازی یا شعرهای ساخته خود را با هر موضوعی روی موسیقی قرار دهند.خوانندگی آثار توسط ماکان اشگواری و شهرزاد بهشتیان انجام شده است. فلوت ریکوردر را فرهود بیگلربیگی نوازندگی کرده و تنظیم قطعات و اجرای سایر سازها بر عهده گروه آدمک بوده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *