معرفی کامل بازی Left Alive

[ad id='39844']

[quote]بازی Left Alive قرار است تا در تاریخ ۵ مارس سال جاری (۱۴ اسفند ماه امسال) برای پلتفرم‌های پی سی و پلی استیشن ۴ راهی بازارهای جهانی شود. کارگردان بازی همچنین مشخص کرده که ممکن است بعد از عرضه‌ی رسمی بازی، آن‌ها Left Alive را برای دیگر پلتفرم‌های بازار نیز منتشر کنند.[/quote]

 

 

داستان شخصیت اولگا، زمانی آغاز می‌شود که او به عنوان یک افسر پلیس مشغول خدمت است. او به تازگی در نوا اسلاوا، درگیر بررسی پرونده‌هایی زنجیره‌ای شده که به آدم‌ربایی مربوط می‌شوند. او به دنبال بررسی‌های خود به سمت محله‌های زاغه‌نشین شهر می‌رود و در آنجا با دختری به نام یولیکا آشنا می‌شود. اما آن‌ها خیلی زود به ناچار از یکدیگر جدا می‌شوند تا از خطر حمله‌ی ارتش گارمونیان جان سالم به در ببرند. با وجود هرج و مرج بسیار و شدت زیاد درگیری‌ها، اولگا در نهایت موفق می‌شود یولیا را پیدا کند اما او اولگا را پس می‌زند و دوست ندارد کسی محافظتش کند. او به تنهایی فرار می‌کند و به نظر می‌رسد رفتار یولیا ارتباطاتی با رازهایی که علت به وجود آمدن جنگ‌‌های اخیر است، داشته باشد.

و اما بهتر است به سراغ شخصیت دوم برویم. دقت کنید که هنوز معرفی انگلیسی این شخصیت‌ها از سوی ناشر بازی صورت نگرفته و اطلاعات از زبان ژاپنی ترجمه شده‌اند؛ به همین خاطر ممکن است تلفظ برخی از اسامی در زبان انگلیسی به درستی و طبق آنچه سازنده‌ی بازی در نظر دارد انجام نشده باشد.

دیگر شخصیتی که باید معرفی‌اش کنیم، آندره کورینوویچ بوردین نام دارد. او که یکی از افسران ارتش گارمونیایی‌ها است، زمانی که اولگا در ارتش خدمت می‌کرده، نقش مافوق او را داشته است. در حالی که او و ارتشش به شهر نوا اسلاوا حمله کرده‌اند و نیروهایش مشغول تسخیر شهر هستند، خود او گویی به دنبال چیز عجیب و اسرار آمیز دیگری است. او در نهایت شخصی به نام دکتر لاوروف را به قتل می‌رساند؛ کسی که به نظر می‌رسد اصلی‌ترین مضنون برای حل کردن پرونده‌ی آدم‌ربایی‌های زنجیره‌ای اولگا است. مشخص نیست که آندره از کشتن این فرد چه هدفی دارد اما می‌دانیم او همچنین به دلایلی نامشخص، به شدت به دنبال اولگا می‌گردد.

سپس باید به یولیا بپردازیم. نام کامل او یولیا پالوونا اسمیرنوا است و در یک یتیم‌خانه زندگی می‌کند. پدر و مادر او در گذشته طرفدار استقلال نوا اسلاوا بوده‌اند و جدا شدن از گارمونیا را طلب می‌کردند که همین مسئله هم باعث کشته شدنشان شد. یولیا پس از ملاقاتش با اولگا، تک و تنها در خیابان‌های خطرناک شهر پرسه می‌زد؛ حتی با اینکه همه‌جا به یک میدان نبرد خونین تبدیل شده بود.

در اطلاعات متشر شده، نوع جدیدی از ونزرها نیز معرفی شد. . Zilarni P3 نام این ونزر جدید است که توسط کمپانی دیمیتری ساخته و طراحی شده است. این وسیله در بخش بالایی بدنه‌‌اش، حالتی مسطح دارد تا بتواند سربازان پیاده را جابه‌جا کرده و از آن‌ها محافظت کند. Zilarni P3 همچنین می‌تواند پاهایش را طوری تغییر وضعیت دهد که قد کوتاه‌تری داشته باشد و به طور کلی سایز خودش را کوچک‌تر کند. این ویژگی باعث می‌شود نشانه‌گیری و هدف قرار دادن این روبات دشوارتر شود.

در ادامه، باید به اطلاعاتی بپردازیم که به سیستم‌های به کار رفته درون بازی اشاره می‌کنند. همانطور که قبلا هم اشاره شده بود، بازی Left Alive پر است از شخصیت‌های جانبی (یا همان NPCها) که شما می‌توانید بر حسب اعمال و انتخاب‌هایتان، با آن‌ها تعامل داشته باشید یا نجاتشان دهید. اگر موفق شوید کارکتری را که ملاقاتش می‌کنید به سلامت به یکی از پناهگاه‌ها برسانید، آن شخص را نجات داده‌اید و می‌توانید بعدا روی او و کمکش حساب کنید. همه‌ی کارکترهایی که نجاتشان داده‌اید، در دیتابیس شما ذخیره خواهند شد.

این دیتابیس شاخه‌های مختلفی دارد:

  • نمودار شخصیت‌ها: لیستی از همه‌ی شخصیت‌های اصلی بازی Left Alive به همراه پروفایل‌های کامل و همه‌ی ارتباطات و روابطشان. این لیست با پیشرفت شما در بازی کامل‌تر خواهد شد.
  • بازماندگان: لیستی از همه‌ی کارکترهایی که موفق شده‌اید نجاتشان دهید، به همراه پروفایل‌های آن‌ها.
  • آرشیو: اطلاعات زیادی درباره‌ی بازی در این قسمت نهفته است؛ اطلاعاتی که بدون شک برای طرفداران سری بازی Front Mission بسیار جالب خواهد بود.
  • بخش دایره‌المعارف: در این بخش می‌توانید اطلاعات زیادی درباره‌ی کشورهای مختلف جهان بازی، ونزرها و کمپانی‌های سازنده‌ی آن‌ها مشاهده کنید.
  • بخش آموزشی: که گیم‌پلی و نحوه‌ی انجام بازی را آموزش می‌دهد.

حال زمان آن است که نگاهی به ویژگی‌های آنلاین بازی Left Alive بیندازیم. همانطور که کارگردان بازی یعنی نابشیما پیشتر هم تایید کرده بود، این ویژگی‌ها به موارد کوچک و جزئی خلاصه خواهند شد و قرار نیست شاهد وجود بخش‌های آنلاین بزرگ و گسترده‌ای چون کو-آپ یا چیزهایی از این قبیل باشیم. یکی از این ویژگی‌ها این است که زمانی که حین بازی به اینترنت متصل باشید، می‌توانید نقشه‌ی بازی خود را روی حالت Heat Map Display قرار دهید. در این حالت می‌توانید روی نقشه نقاطی را ببینید که سایر بازیکنان در آنجا بیشتر از سایر نقاط کشته شده‌اند. شما می‌توانید با مشاهده‌ی این نقاط، از آن‌ها دوری کنید یا در هنگام گذر از آنجا با دقت بیشتری بازی کنید تا به سرنوشت دیگران دچار نشوید. بازی همچنین در این حالت در آن منطقه جسد بازیکنانی را که از دنیا رفته‌اند نیز به شما نشان می‌دهد و شما حتی می‌توانید با گشتن لباس‌هایشان، آیتم‌های به درد بخوری پیدا کنید. این سیستم بر پایه‌ی منطق «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود» طراحی شده؛ بدان معنی که اگر ریسک رفتن به مناطق خطرناک بازی را نپذیرید، از آیتم‌های مفید و عالی بازی هم خبری نخواهد بود.

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *