بررسی فیلم ترسناک اره برقی مخملی (Velvet Buzzsaw) با بازی جیک جیلنهال

[ad id='39844']

[quote]جیلنهال در فیلم نقش مردی به نام مورف وندروالت را بازی می‌کند؛ قهرمان داستان و یک منتقد هنرهای معاصر که مخاطب را با خود می‌کشاند و لایه‌های بیشتری از معمای داستان را بازگشایی می‌کند. [/quote]

فیلم اره برقی مخملی را دن گیلروی، برادر کوچک‌تر تونی گیلروی، کارگردان مشهور سینما ساخته است و این سومین اثر او در مقام کارگردان محسوب می‌شود. اولین ساخته او، فیلم شبگرد در سال ۲۰۱۴ بسیار دیده شد و حتی برایش یک نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلمنامه بدست آورد. اما فیلم دوم‌اش، رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستریبا بازی دنزل واشنگتن چندان موفق از کار در نیامد. گیلروی حالا این‌بار به سراغ ساخت یک فیلم در ژانر معمایی ترسناک رفته است.

 

فیلم اره برقی مخملی دومین همکاری دن گیلروی با جیل جیلنهال و رنه روسو پس از فیلم موفق شبگرد محسوب می‌شود و به گفته خود او، در ساخت‌اش از آثار رابرت آلتمن الهام گرفته شده است. گیلروی در پی بازدید از گالری هنر معاصر دیا در نیویورک در سال ۲۰۱۷، به ایده ساخت فیلم رسید و پس از چند ساعت توانست خلاصه داستان اولیه آن را بنویسد. او می‌گوید که بخش‌هایی از آن گالری آن‌قدر برایش ترسناک بوده که پیش خود گفته: «این مکان برای ساخت یک فیلم ترسناک عالی است». او به این ایده فکر کرد که «نقاش» روح‌اش را در نقاشی‌هایش هزینه می‌کند و آثار هنری چیزی فراتر از یک منبع درآمدزایی هستند. فیلم اره مخملی قرار است کنکاشی بر این مسئله باشد که وقتی تعادل میان هنر و تجارت بر هم می‌ریزد، اتفاقات بدی ممکن است رخ دهد.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *