نقد بررسی فیلم آنچه مردها میخواهند What Men Want 2019

[ad id='39844']

[quote]فیلم آنچه مردها میخواهند What Men Want 2019 یک فیلم کمدی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی آدام شنکمن است. با سیمرغ پلاس همراه باشید [/quote]

 

در فیلم آنچه مردها میخواهند What Men Want 2019 عامل ورزشی علی دیویس، که ارتقائی که واقعاً لیاقت آن را داشت نپذیرفت، از آنچه که برای موفقیت شدن در یک جهان مرد نیاز دارد شگفت زده می شود. به امید پیدا کردن پاسخ از یک مسئله روانی، علی یک ترکیب عجیب و غریب می نوشد که به طور ناگهانی به او اجازه می دهد فکر مردان را بخواند. علی در زمان مسابقه برای تعیین ستاره بعدی بسکتبال، با استفاده از توانایی جدیدش، شروع به تغییر وضعیت همکاران مرد نفرت انگیزش می کند

 

نقد فیلم

ابتدا به نظر می رسد که این فیلم در حمایت از مردان ساخته شده باشد اما این گونه نیست. فیلم «آنچه مردان می خواهند» سعی در غیب گویی دارد و با جملاتی مثل ” حرف های رختکنی ” ، ” وقتی آنها رفتند پایین ، ما می رویم بالا ” و ” من با او هستم ” یا وقتی که «تاراجی پی.هنسون» با صدای بلند اعلام می کند ” چه چیزی در سر آن مرد می گذرد ” ، یک کمدی رمانتیک احمقانه را به مخاطبانش تقدیم می کند. باید از تاراجی تشکر کنیم که کل داستان فیلم را در یک جمله برایمان خلاصه کرده است.

هنسون نقش یک وکیل ورزشی قدرتمند در آتلانتا بنام «آلی» را بازی می کند. با وجود اینکه آمار او خیره کننده بوده و بالاتر از تمام آدم های عجیب و غریب دیگر در آن اداره است ، ارتقاء شغلی به او تعلق نمی گیرد. او با عصبانیت به دفتر رئیس خود می رود و دلیل این مسئله را جویا می شود. رئیسش به او می گوید که اگر بخواهم با شما صادق باشم ، در کار کردن کنار مردها خوب نیستی به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در پست فعلی ات ، کارت را ادامه دهی. این جملات در سال ۲۰۱۹ مانند یک کابوس است اما فیلم همچنان به همین رویه ادامه می دهد.

بعد از یک شب خوشگذرانی با یک متصدی بار ، آلی یکی از مشتریانش را از دست می دهد. حالا که او به شدت عاجز و درمانده شده ، به سراغ یک رمال(با نقش آفرینی خواننده ی معروف اریکا بادو) می رود و از او می خواهد که نحوه ی خواندن ذهن مردان را به او آموزش دهد. آن رمال هم مقداری چای جادویی می دهد و عصر همان روز آلی در یک کلوب شبانه درمی یابد که می تواند افکار همه ی مردان را بخواند. در ابتدا این اتفاق زندگی او را بهتر می کند ، سپس زندگی اش را پیچیده می کند و در نهایت آن را تبدیل به یک سطل آشغال می کند.

«آنچه مردان می خواهند» یک اقتباس از فیلم «آنچه زنان می خواهند» است. فیلمی که مربوط به گذشته هاست و در دورانی ساخته شد که همه عاشق مل گیبسون بودند. اما اینجا جنسیت فرق کرده و مانند فیلم های «شکارچیان روح» و «هشت یار اوشن» مردان از زنان پیروی می کنند. این مسئله را این گونه می توان توجیه کرد که : ” تجربه ی یک زن در محل کار یا در روابطش ، با یک مرد تفاوت زیادی دارد اما هنگام جنگیدن با ارواح یا دزدیدن جواهرات این گونه نیست.

برخلاف دو فیلم دیگر از آنها نام بردیم ، «آنچه مردان می خواهند» به سختی به یاد مخاطبان خواهند ماند. اگر غرغر های ناشی از مقایسه این فیلم را با فیلم های دیگر کنار بگذاریم ، کارگردان این اثر یعنی «آدام شنکمن» ، فرصت زیادی برای ارائه ی یک فیلم خلاقانه داشت و حتی می توانست نوآوری هایی نیز انجام دهد. اما بجای یک فیلم هوشمندانه ، با باد هوا روبرو هستیم. این فیلم پر است از شوخی های جسمی و جنسی و کاراکترهای بی خاصیتی مثل یک معاون همجنس گرا ، رئیسی که می بایست اخراج شود. و نقش آفرینی هنسون نیز بسیار مغرورانه است

 

گزارش باکس آفیس فیلم

ین فیلم که با ۲۰ میلیون دلار ساخته شده تا حالا ۳۹ میلیون دلار فروخته است و احتمالا اکرانش را با کسب ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلار فروش خانگی به اتمام می‌رساند. جایگاه ششم چارت متعلق به «تعقیب و گریز سرد» (Cold Pursuit)، فیلم جدید لیام نیسن است که ۶ میلیون دلار دیگر در دومین آخرهفته‌اش کسب کرد و به مجموعِ ۱۱ روزه‌ی ۲۲ میلیون دلار رسید. این فیلم احتمالا در حالی از مرز ۳۰ میلیون دلار درآمدِ خانگی عبور خواهد کرد که استودیوهای کانال و لاینزگیت امیدوارند که این فیلم در کشورهای خارجی عملکردی شبیه به «رفت و آمد» (The Commuter) با ۸۴ میلیون دلار داشته باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *