۱۰ عدد از بهترین کمیک بوک های مجموعه  What if کمپانی مارول

[ad id='39844']

۱۰ – چی می شد اگر کاپیتان آمریکا و باکی بارنز در جنگ جهانی دوم زنده می ماندند

یکی از برجسته ترین شخصیت هایی که متاسفانه در مجموعه   What if?    حضور نداره، کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا می باشد. در حقیقت، یه عالمه داستان شگفت انگیز و جالب وجود داره که میتونستیم از این شخصیت مشاهده کنیم. اما خب همونطور که توی پایان بازی دیدیم، پرونده کاپیتان آمریکا یه جورایی بسته شد و او دیگه به بازشستگی نیاز داره. نمیشه به خاطر بازنشستگی او از مارول گلگی کرد و بگیم که کار اشتباهی بوده، چرا که هر چی که باشه یه پایان باشکوه برای این کاراکتر منحصر به فرد رقم خورد. از طرفی هم تصورش سخته که دیگه ابرقهرمانی رو که سال ها باهاش خاطره داشتیم رو نبینیم. با این حال، این داستان بدون کاپیتان هم میتونه روایت بشه و در عوض میشه روی باکی بارنز تمرکز کرد. او در دنیای کمیک هم دستیار نوجوان استیو راجرز در دوران جنگ جهانی به حساب می آمد، اما بعد کشته میشه و برای سال ها در دنیای کمیک حضور پیدا نمیکنه. با این حال این میتونه ایده بسیار جالبی باشه که داستان اختصاصی او را در سری  What if?  ببینیم، داستانی که نشون میده او در جنگ جهانی دوم نمیمیره، این به آن معنیه که او هرگز به سرباز زمستان تبدیل نمیشه! دیدن باکی بارنز بدون بهترین دوست او در حالی که یه زندگی کاملا نرمال رو سپری میکنه میتونه هم جالب و هم یه جورایی ناخوشایند باشه . 

 

۹- چی می شد اگر بمب گاما باعث به وجود آمدن هزاران هالک می شد؟

همونطور که از دیگر گزینه های این لیست هم کاملا مشخص است، به نظر میرسه که هالک میتونه ستاره داستان های  What if?     باشه. به هر حال، مطمئنا همه عاشق این هستند که هالک -این هیولای سبز رنگ و دوست داشتنی دنیای مارول- را در قالب داستان های جذاب و هیجان انگیز این سریال ببینند. ما برای سال های سال هالک رو در آثار مختلف سینمایی مارول مشاهده کردیم و لذت بردیم، حالا هم که نوبت به چنین سریالی رسیده، قطع به یقین همه منتظر دیدن دوباره او در این مجموعه هستند. این گزینه، درباره داستانیه که در آن با دنیایی پر از هالک مواجه می شویم !  دنیایی که در آن بمب گاما در ژاپن فرود میاد و سبب ایجاد ملتی متشکل از هیولا های سبز رنگ می شود! در نهایت هم با توجه به قدرتی که دارند، موفق می شوند آمریکا رو تحت کنترل خودشون بگیرند. از طرفی، با شناختی که از مارول و مهارت عوامل آن داریم، اگر چنین ایده ای مورد استفاده قرار بگیره مطمئنا یه داستان شگفت انگیز و بسیار جالب از توش در میاد. توی خود کمیک، بیشتر روی ویرانی حاصل از این اتفاق مانور داده میشه اما خب نکته هیجان انگیز ماجرا اینه که اگر از این کمیک اقتباس بشه، میتونیم بیشتر با تمدن هالک ها آشنا بشیم و همچنین واکنش بروس بنر رو نسبت دنیایی از اشخاص کاملا همانند خودش ببینیم ! 

 

۸- چی می شد اگر اصلا انتقام جویانی وجود نداشت؟

اگر چه انتقام جویان، تعدادی از اعضای کلیدی و مهم خودش رو از دست داده است، ولی با این حال اخبار تایید میکنه که برخی از بزرگترین ابرقهرمانان دنیای مارول در این سری حضور درخشنده ای دارند. این به آن معنیه که ما همچنان میتونیم شاهد یه سری تیم آپ های فوق العاده باشیم. در هر حال، مطمئنا یکی از سرگرم کننده ترین و برترین ایده ها برای سریال اینه که اصلا انتقام جویانی وجود نداشته باشه! این میتونه خیلی جالب و حتی بامزه باشه که ابرقهرمان های محبوبمون مثل ثور، مرد مورچه ای یا پلنگ سیاه رو در حالی ببینیم که یه زندگی کاملا نرمال دارند و دیگه مجبور نیستند دنیا رو نجات دهند. مثلا تصور کنید به جای اینکه ثور بره و با شخصیت های خبیث مبارزه بکنه، صبح زود بلند بشه، یک لیوان آب پرتقال خنک بخوره، یک کیف سامسونت دستش بگیره و بره سر کار! من که عاشق این ایده شدم .  از طرفی هم میتونیم ببینیم که اگر این گروه قهرمانی وجود نداشت، دنیا چطور با تهدیداتی که برایش به وجود می آمد، دست و پنجه نرم میکرد و در واقع انتقام جویان تا چه حد تاثیرگذار بودند . 

 

۷- چی می شد اگر بروس بنر، خشمگین و غیر قابل کنترل و هالک باهوش می بود؟ 

اینم یه داستان دیگه از هالک که کلی هم پتانسیل داره و اگر مورد اقتباس قرار بگیره، مطمئنا نتیجه خوبی رو در بر داره. سازندگان با کمی کار روی داستان اصلی و ایجاد کمی تغییرات مسلما میتونند از این ایده نهایت بهره رو ببرند .  این داستان، عواقبی که بعد از برخورد بروس بنر با اشعه گاما به وجود میاد رو بررسی میکنه. منتها از اون جایی که این یک داستان   What if?  می باشد، این بار قضیه فرق داره. تضاد شخصیتی میان هالک و بروس بنر همواره یکی از جذابیت های این قهرمان بوده و کمیک های متعددی هم در این باره نوشته شده است، با این حال چی میشه اگر جای این دو شخصیت عوض بشه؟ بنابراین، در این داستان مشاهده میکنیم که شخصیت هالک بر عکس اون چیزی که ما ازش سراغ داریم، بسیار آرام و مهربان و صدالبته باهوشه، در حالی که بروس بنر خشن و خارج از کنترله! البته خود این داستان برای چنین انیمیشن سریالی بیش از حد دارک و آزار دهنده هست، اما سازندگان میتونند با کار روی داستان و تغییر آن حتی یه روایت فان رو پدید بیارند. چرا که بدون شک دیدن هالک به عنوان یک شخصیت خونسرد و دارای عقل اونم در حالی که بروس بنر از کوره در میره و خشمگین میشه میتونه تا حدی فان و کمدی باشه . 

 

۶- چی می شد اگر فیوری، جنگ جهانی دوم را در فضا سپری می کرد؟ 

نیک فیوری یکی از مهم ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول به حساب میاد. همونطور که اطلاع دارید، این شخصیت تقریبا از اولین فیلم مارول تا به حال با این کمپانی همراه بوده است و خوشخبتانه شخصیت پردازی فوق العاده ای هم داشته است. راستش از اونجایی که ساموئل جکسون به بهترین شکل نقش او را طی این سال ها ایفا کرده، باعث شده برخی گذشته او را که در دنیای کمیک روایت شده، فراموش کنند و به یاد نیارند که این قهرمان در دنیای کمیک گروهی به نام  Howling Commandos  را در دوران جنگ جهانی دوم رهبری می کرد. در این خصوص، میتوان به یکی از داستان های جالب   What if?   اشاره داشت، داستانی که پیشرفت شگفت انگیز تکنولوژی را در آن دوران نشان میده و درباره به وقوع پیوستن جنگ جهانی دوم در خارج از کره زمین است! خوشخبتانه، طبق اخبار به دست آمده ساموئل جکسون (به عنوان گوینده شخصیت) در این سریال حضور خواهد داشت. با این حال با توجه به روند داستانی فیلم های مارول، مطمئنا این سریال باید در وهله اول، درباره اینکه چرا نیک فیوری در جنگ جهانی شرکت داره توضیحاتی ارائه بده. از طرفی، نیل مک دوناف که نقش دام دام دوگان را در مارول استودیو ایفا کرده است، برای این سریال انیمیشنی تایید شده و احتمالا میتونه تیم رو در ماجراجویی های فضایی هدایت و رهبری بکنه . 

 

۵- چی می شد اگر هالک به طرز وحشتناکی از کوره در میرفت و غیر قابل کنترل می شد؟ 

همون اول گفتیم که زیاد با این قهرمان سبز رنگ سر و کار داریم! اینم یه داستان   What if?  دیگه از روی هالک می باشد که میتونه مورد اقتباس قرار بگیره. احتمالا همه شما خبر دارید که هالک کمیکی داره به نام “جنگ جهانی هالک” داستانی محبوب و دوست داشتنی که هواداران برای سال ها امیدوار بودند روزی بتوانند اقتباسی از آن را مشاهده کنند. شاید احتمال اینکه چنین چیزی در دنیای سینمایی مارول رخ بده بسیار کم باشه اما بنظرم این داستان   What if?  نزدیک ترین داستان به “جنگ جهانی هالک” می باشد که وجود دارد. توی این داستان میبینیم که هالک به طور کامل کنترلش رو از دست میده و هر چیزی و هر کسی که سر راهش قرار می گیره رو نابود میکنه. اگر چنین کمیکی برای اقتباس انتخاب بشه، در اون صورت میتونیم هالک رو به عنوان هیولای وحشتناک و قدرتمندی ببینیم که حتی نیرومند ترین قهرمانان هم نمیتونند او را متوقف کنند و با یک چالش بسیار عظیم رو به رو می شوند. 

 

۴- چی می شد اگر لوکی لیاقت به دست گرفتن پتک ثور را داشت؟ 

یکی از امتیاز های دنیای سینمایی مارول اینه که همیشه بهترین گزینه رو برای ایفای نقش کاراکتر هایش انتخاب کرده است. مثلا درباره همین تام هالند، من خودم در ابتدا حتی تصورش رو هم نمی کردم که این پسر تا این حد توانمند و با استعداد باشه و روزی برسه که حتی از دو مرد عنکبوتی قبلی هم سبقت بگیره! یکی دیگر از بارز ترین مثال ها در این زمینه، مطمئنا تام هیدلستون می باشد. این شخص باعث شد که لوکی از یه ابرخبیث درجه یک به یک شخصیت نمادین و ماندگار تبدیل شود. درسته او در فیلم فوق العاده جنگ بی نهایت به دست ثانوس کشته شد، اما ما هنوز هم او را از دست نداده ایم و نه تنها قراره یه سریال کوتاه از رویش ساخته بشه بلکه شاهد درخشش دوباره او، این بار در سریال   What if?  نیز هستیم. اگر چنین داستانی از روی لوکی ساخته بشه، مطمئنا یه عالمه ایده جدید و عالی وجود خواهد داشت که بتوان آن ها را در قالب داستان به کار گرفت. اینطوری میتونیم لوکی رو به عنوان خدایی مشاهده کنیم که لایق به دست گرفتن پتک ثوره و یقینا خرابی ها و کشت و کشتار هایی رو هم بر اثر این توانایی به وجود میاره که میتونه باعث هیجان انگیز تر شدن داستان بشه. از طرفی، از اونجایی که لوکی در این داستان شایستگی کافی برای بلند کردن پتک رو پیدا میکنه، پس همچنین میتونیم تبدیل شدن او به یک قهرمان واقعی رو هم مشاهده کنیم ! 

 

۳- چی می شد اگر واچر مراقب عالم می بود؟ 

از زمانی که توی فیلم دوم نگهبانان کهکشان، مرحوم استن لی رو در میان جمعی از واچر ها دیدیم، سوالات زیادی درباره این شخصیت های مرموز برای هواداران پیش آمد. البته کوین فایگی قبلا هم اعلام کرده که واچر ها توی دنیای مارول اهمیت بالایی دارند و مورد استفاده قرار می گیرند اما در اون زمان، فایگی به طور واضح گفت که نمیتونه از یک واچر خاص به نام  Uatu  استفاده کنه، چرا که این شخصیت به داستان های چهار شگفت انگیز تعلق داره و مارول رایت اونارو نداشت. اما الان چی؟ حالا که دیگه مارول رایت این شخصیت هارو در اختیار داره پس دیگه مانعی وجود نداره. بنابراین، اگر چه قراره در این سریال جدید مارول کلی از شخصیت ها کلاسیک و قدیمی رو بار دیگر نظاره کنیم، اما خب حداقل یک شخصیت جدید نیز وجود خواهد داشت که قراره برای بار اول به هواداران معرفی بشه: یواتو واچر. او یکی از شخصیت های مهم دنیای ماروله که میتونه بر تمام عالم نظارت بکنه. او به عنوان راوی داستان ظاهر میشه و صداپیشه او جفری رایت است. در هر حال، شاید او راوی داستان باشه، اما خب مطمئنا حضور به مراتب پررنگ تر و مهم تری نیز در داستان خواهد داشت، خصوصا اینکه شخصی مثل جفری رایت صداپیشگی او را به عهده داره. از طرفی، از اونجایی شخصیت   Uatu  حق دخالت در امور عالم رو نداره، در این داستان میتونیم شاهد عواقب و پیامد های شکستن این قانون توسط او باشیم

 

۲- چی می شد اگر ثور یکی از هرالدهای گالاکتوس می بود؟ 

گالاکتوس رو که دیگه همگی افتخار آشنایی باهاش رو دارید. خدارو شکر بعد از اون قرارداد بین مارول و فاکس، الان دیگه این شخصیت میتونه در دنیای سینمایی مارول ظاهر بشه و زندگی قهرمانان رو به جهنم تبدیل بکنه! او بدون شک یکی از قدرتمند ترین ابر خبیث های مارول کامیکس است. موجودی کیهانی و عظیم الجثه که در کهکشان ها سفر میکنه تا سیاره های مناسب برای بلعیدن رو گیر بیاره (این مقاله   را بخوانید تا با برترین ابرخبیث های کیهانی مارول آشنا شوید) در این مسیر، یک سری یار و یاور نیز داره که با اسم “هرالد” شناخته می شود. موج سوار نقره ای معروف ترین هرالد گالاکتوسه، اما این داستان داره این سوال رو بررسی میکنه که چی می شد اگر ثور -انتقام جوی قدرتمند و بی اعصاب ما- یکی از هرالد های او می بود؟ البته، از اونجایی که گالاکتوس تا به حال در دنیای سینمایی مارول دیده نشده، یکم بعیده که برای اولین بار او را در این سریال انیمیشنی معرفی کنند. با این حال، این ایده نمیتونه بد باشه و جالب میشه که ثور رو به عنوان دستیار یکی از ویلن های گردن کلفت مارول مشاهده کنیم . 

 

۱- چی می شد اگر ثانوس به انتقام جویان ملحق می شد؟ 

ثانوس خبیث اصلی قسمت های سوم و چهارم انتقام جویان می باشد و به عقیده خیلی ها نه تنها بزرگترین ویلن فیلم های کمیکی ماروله، بلکه یکی از برترین خبیث هایی است که سینما تا به حال به خودش دیده (این مقاله   را بخوانید) من خودم شیفته شخصیت پردازی بی نقص او شده ام و تا حالا ویلنی برتر از او در آثار کمیکی ندیده ام. درسته که هنوز مدت زیادی از پایان بازی نگذشته، ولی با این حال خیلی ها هستند که همین الان هم دلشون برای این شخصیت تنگ شده! هر چی که باشه، سال های ساله که ثانوس در آثار مارول حضور داره و به عنوان دشمن اصلی قهرمانان ظاهر شده، ولی خب پایان بازی یه جورایی پرونده او را بست. اما حالا من اینجام که بهتون بگم باز هم قراره این شخصیت رو ببینیم! چرا که اخبار منتشر شده از حضور جاش برولین به عنوان ثانوس در این سریال انیمیشنی خبر می دهند. از اونجایی که از حضور او و دردسر سازی هایش برای قهرمانان مدت کمی گذشته، میتونه تعجب آور باشه که بزودی، قراره دوباره او را در مارول مشاهده کنیم. اما سوالی که مطرح میشه اینه که چه داستانی میتونه از این شخصیت مورد اقتباس قرار بگیره؟ البته به این دلیل که ما قبلا هم دیدیم چه اتفاقی میقته اگر ثانوس انتقام جویان رو شکست بده، پس چنین داستانی نمیتونه روایت بشه. اما نظرتون درباره داستانی که در آن ثانوس به انتقام جویان ملحق میشه، چیه؟ واقعا میتونه جالب باشه که تایتان دیوانه رو در حال نبرد در کنار انتقام جویان ببینیم، اینطوری با یک ورژن کاملا متفاوت از اون ثانوسی که میشناسیم مواجه خواهیم شد . 

 

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «۱۰ عدد از بهترین کمیک بوک های مجموعه  What if کمپانی مارول»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *