بیوگرافی و سوابق شیما بخشنده بازیگر سریال فوق لیسانسه ها

[ad id='39844']

[quote]شیما بخشنده بازیگر سریال فوق لیسانسه ها، بانوی هنرمندی است که بیش از بازیگری و نویسندگی به‌عنوان عروسک‌گردان شناخته می‌شود به ویژه آن‌که او بعد از فوت زنده یاد دنیا فنی زاده، عروسک گردان کلاه قرمزی شد.[/quote]

 

شیما بخشنده که لیسانس نمایش دارد از سال ۱۳۸۷ کارش را به صورت جدی در عرصه هنر آغاز کرد. انتخاب اصلی او کار برای کودکان بود.

این بانوی هنرمند در کارهای عروسکی زیادی حضور داشته اما مجموعه کلاه قرمزی از همه معروف‌تر است.

شیما بخشنده ابتدا عروسک گردان دختر همسایه بود و این کار را به خوبی انجام می‌داد. طراح عروسک دختر همسایه مرضیه محبوب و صداپیشه آن نگار استخر است.

بخشنده بعد از فوت دنیا فنی زاده به‌عنوان عروسک‌گردان کلاه قرمزی انتخاب شد.

شیما بخشنده علاقه خاصی به کار کودک دارد و علاوه بر عروسک گردانی برای بچه‌ها داستان نویسی هم می‌کند.

این بانوی هنرمند بازیگر خوبی نیز هست. او علاوه بر حضور در صحنه تئاتر در دو سریال ستایش و فوق لیسانسه ها نیز بازی کرده و مورد توجه قرار گرفته است.

شیما بخشنده در این مجموعه‌ها به عنوان عروسک گردان حضور داشته است:

سرزمین من، امداد حشرات، من و بابام و باباش، آواز خون کوچک، سرزمین بوبونی، چرخ و فلک، هتل دریایی، بچه های دوستی، مدرسه نیلوفری

بخشنده که علاقه ویژه‌ای به دنیای کودکان و عروسک‌ها دارد می‌گو‌ید: متأسفانه سینمای عروسکی به‌طور کامل از بین رفته است معدود آثار ضعیفی گهگاه تولید می‌شوند که آنها هم در شرایط بسیار بد اکران می‌شوند. معمولاً تهیه‌کنندگان ریسک این را نمی‌کنند که بر روی آثار عروسکی سرمایه‌گذاری کنند این اتفاق در حالی می‌افتد که مردم به شدت از آثار عروسکی همچون شهر موش‌ها، کلاه‌قرمزی و خونه مادربزرگه استقبال می‌کنند. امیدوارم افرادی همچون مرضیه برومند و مریم سعادت دوباره بتوانند سینمای عروسکی را احیا کنند. ما پتانسیل بسیار بالایی را در بین جوانان داریم که متأسفانه به دلیل عدم اعتماد سرمایه‌گذاران از بین رفته است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *