بیوگرافی و سوابق دارا خسروشاهی مدیر عامل شرکت اوبر

[ad id='39844']

[quote]دارا خسروشاهی مالک کسب و کار ایرانی آمریکایی و مدیر عامل اجرایی شرکت تکنولوژی‌های اوبر است. او پیشتر مدیرعامل اجرایی اکسپیدیا بود.[/quote]

دارا خسروشاهی در ایران زاده شده و از خانواده کارآفرین خسروشاهی که مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری البرز و مالک چندین کارخانه تولید دارو همچون تولید دارو، تولی پرس و … در ایران بودند برخاسته است. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ خانوادهٔ او وقتی که او ۹ سال داشت، ابتدا به جنوب فرانسه رفتند و شاهد سرنگونی حکومت پهلوی و ملی شدن کسب‌وکارهایشان بودند. سپس برای ملحق شدن به دیگر اعضای خانواده‌شان به آمریکا مهاجرت کردند.

پس از مهاجرت، پدرش که مجبور شده بود برای مراقبت از پدربزرگ بیمارش به ایران سفر کند شش سال را در ایران در زندان گذراند و مادرش مجبور شد سه فرزند را در خارج از کشور به تنهایی بزرگ کند. او در سال ۱۹۹۱ لیسانس مهندسی برق بیوالکتریک خود را از دانشگاه براون گرفت؛ و مثل بعضی از اعضای فامیل خود در امور مالی و فناوری مشغول کار شد. هفت سال برای یک بانک سرمایه‌گذاری کار کرد و بعد به یک شرکت اینترنتی پیوست.

او از سال ۲۰۰۵ به ریاست شرکت «اکسپدیا» رسید و آن را بدل به پردرآمدترین آژانس مسافرتی آنلاین آمریکا کرد. دامنه کار این شرکت را به شصت کشور دنیا توسعه داد و درآمد آن را چهار برابر کرد. وی همچنین در کنار مسئولیت‌های متعددش از سال ۲۰۱۵ در هیئت مدیرهٔ نیویورک تایمز کمپانی نیز عضویت دارد.

نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۵ درآمد آقای خسروشاهی را در میان مدیران عامل در آمریکا بالاترین اعلام کرد: حدود ۹۵ میلیون دلار.

در ۲۷ اوت ۲۰۱۷ هیئت مدیره اوبر به او به عنوان مدیر عامل اجرایی جدید رای دادندو او به عنوان مدیر عامل جدید ارزشمندترین شرکت نوپای تکنولوژی در دنیا برگزیده شد. اوبر در شرایطی به دارا خسروشاهی سپرده شده‌است که بحران سختی را تجربه می‌کند و آنها امید دارند که وی بتواند اوبر را از بحران خارج کند.

او می گوید که از آینده شرکت خبر ندارد. اما آنچه که درباره آینده شرکت نسبت به آن هیجان و اشتیاق فراوان دارد، راه حلی جذاب و کارگشا که باعث صرفه جویی در با ارزش ترین دارایی انسان یعنی زمان می شود را در این ویدیو بیان می کند.
هدف ما از آماده سازی مجموعه برنامه های هیروتایم آشنایی با ایده هایی است که زندگی انسان و آینده جهان را دگرگون می سازد. اگر شما هم به این تغییر شگف انگیز و البته مثبت علاقه مند هستید و در ذهن خود این جهان و هر آنچه که از آن استفاده می کنیم را نیازمند اجرای ایده ها و طرح های جدیدتر و خلاق تر می دانید

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *