دفاع بونگ جون هو کارگردان کره ای فیلم پاراسایت از دنیای سینمایی مارول

[ad id='39844']

[quote]بونگ جون هو که تا امروز آثار تماشایی زیادی ساخته و امسال هم با فیلم انگل (Parasite) به نخل طلای کن رسیده و به یکی از مطرح‌ترین کارگردان‌های سینما تبدیل شده است،  از علاقه‌ی خود به فیلم‌های ابرقهرمانی می‌گوید[/quote]

 

من ارادت بسیار زیادی به مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فورد کاپولا دارم و با تماشای آثار آن‌ها بزرگ شده‌ام و از آن‌ها درس گرفته‌ام؛ بنابراین مفهوم صحبت‌های آن‌ها را درک می‌کنم و به نظر هر دو کارگردان احترام می‌گذارم. ولی از طرف دیگر وقتی به شکل موردی به فیلم‌های ابرقهرمانی نگاه می‌کنم، آثار مختلفی هستند که از آن‌ها لذت برده‌ام، از نگهبانان کهکشان ساخته‌ی جیمز گان و لوگان  اثر جیمز منگولد تا کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان محصول برادران روسو. هرکدام از این فیلم‌ها لحظات سینمایی بزرگی دارند.

البته این کارگردان کره‌ای با وجود علاقه‌ی خود به بعضی از فیلم‌های مارول، خیلی بعید می‌داند که روزی کارگردانی یکی از آن‌ها را برعهده بگیرد:

من یک مشکل شخصی با این نوع فیلم‌ها دارم. به خلاقیتی که در تولید آن‌ها به‌کار می‌رود احترام می‌گذارم، ولی در فیلم‌های سینمایی و دنیای واقعی نمی‌توانم با افرادی که لباس‌های تنگ و چسبان می‌پوشند کنار بیایم. خودم هم هیچ‌وقت لباس‌های تنگ نمی‌پوشم و اصلاً تماشای مردم در این لباس‌ها ذهنم را به‌هم می‌ریزد و موقع مواجه شدن با آن‌ها نمی‌دانم کجا را نگاه کنم و حس خفگی به من دست می‌دهد. اکثر ابرقهرمانان هم لباس‌های چسبانی می‌پوشند و به‌همین دلیل نمی‌توانم به‌سراغ کارگردانی چنین آثاری بروم و فکر هم نمی‌کنم کسی به من پیشنهاد چنین کاری را بدهد. شاید اگر روزی به یک ابرقهرمان با لباسی بسیار گشاد و راحت برسم، به کارگردانی فیلم آن هم فکر کنم!

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *