احضار سازندگان بازی Children of Morta به دادگاه رسانه

[ad id='39844']

[quote]سازندگان بازی فرزندان مورتا (Children of Morta) به دلیل بی حجابی شخصیت های بازی به دادگاه احضار شدند[/quote]

 

Children of Morta یا «فرزندان مورتا» یکی از آن دست بازی‌های مستقل و شایسته ایرانی است که توانسته در سطح بین‌المللی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. این عنوان در حال حاضر با میانگین امتیاز ۸۲ در متاکریتیک و وضعیت Very Positive در استیم، از بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۹ به شمار می‌آید که اخیرا راهی پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ هم شده.

حالا «امیرحسین فصیحی» توسعه‌دهنده عنوان فرزندان مورتا در استودیو Dead Mage در توییتی اعلام کرده به خاطر نشر این بازی در کشور به پلیس امنیت اخلاقی احضار شده است. او علت این اتفاق را شکایتی در راستای وجود رقص، بی‌حجابی، وجود جادو و مواردی از این دست در فرزندان مورتا عنوان کرده.

امروز به پلیس امنیت اخلاقی احضار شدیم برای پرونده شکایت از فرزندان مورتا. گفته شده در بازی رقص هست، بی حجابی هست، ذکری از خدا نیست، از جادو برای مبارزه با شیاطین استفاده شده و مراسم تدفینی وجود داره که اسلامی نیست. مرحله بعد باید بریم دادگاه.

این در حالی است که فرزندان مورتا یکی از بازی‌های مستقلی است که با هنر طراحی پیکسلی ساخته شده و عملا چیز واضحی در تصویر پدیدار نیست. علاوه بر این داستان ماجرای خانواده‌ای خارجی به نام برگسن‌ها را روایت می‌کند؛ در شرح داستان این بازی آمده «پس از سال‌ها آرامش، اهریمنی ترسناک دوباره به پا خواسته و قصد حمله به کوهستان مورتا را دارد. در این راه تنها اعضای خانواده برگسن هستند که توانایی مقابله با این موجود شرور را در خود می‌بینند و برای شکستن دادن او با هم متحد می‌شوند.»

به همین ترتیب اتفاقی که رخ داده، یکی دیگر از وقایع عجیب و غریب این روزهای کشور ما است. حال باید دید سرانجام این ماجرا به کجا خواهد رسید و آیا پلتفرم‌های داخلی مجبور خواهند شد انتشار فرزندان مورتا در ایران را متوقف کنند یا قائله ختم به خیر می‌شود.

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «احضار سازندگان بازی Children of Morta به دادگاه رسانه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *