فیلتر گسترده سایتهای دانلود انیمه ژاپنی

[ad id='39844']

[quote]چند روزی بود که وب‌سایت تک انیمه از دسترس خارج شده و معلوم نبود دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است و حالا چند ساعت قبل مدیر وب‌سایت از طریق شبکه‌های اجتماعی مجموعه رسما اعلام کرد تک انیمه به دستور دستگاه‌های قضایی تعطیل شده و پای او هم گیر دادسرای تهران است.[/quote]

مدیر این سایت در متن خودش نوشته: «از طرف دادسرای تهران برای بنده احضاریه فرستاده شد و متاسفانه کل سایت برای همیشه جمع می‌شود. در حال حاضر درگیر پرونده هستم و ماجرا در جریان بوده و حکایت ما چه شود خدا داند».

بر اساس گفته‌ها، هنوز معلوم نیست چه کسی یا کسانی شکایتی یا نارضایتی خاصی را در رابطه با فعالیت تک انیمه ابراز کرده‌اند، ولی به نظر می‌رسد این وب‌سایت دانلود فیلم و سریال (در سبک انیمه) هم همان مسیر سایت‌های هم‌کیش را دنبال کرده است.

بدیهی است افراد و مدیران این دست از سایت‌ها، هدفی جز سرگرم کردن و در اختیار قرار دادن محتوای باکیفیت برای علاقه‌مندان نیستند. مدیر تک انیمه در همین زمینه می‌گوید: «به شخصه قصد من منحرف کردن کسی نبود. علاقه خودم به انیمیشن و [مدیریت] سایت و کار با کامپیوتر باعث راه‌اندازی شد، اما ظاهرا عده‌ای اشتباه برداشت کردند. زحمت ما و تلاش ما هر چه بود و هر چیزی که در این سال‌ها به خاطر سایت  فدا کردیم، همه به فنا رفت».

این در حالی است که عملکرد و فعالیت وب‌سایت تک انیمه از دید مخاطبان بسیار خوب بود، تا جایی که این سایت به یکی از پرمخاطب‌ترین بستر دانلود فیلم و سریال انیمه تبدیل شده بود و رتبه بسیار خوبی هم بین سایت‌های فارسی زبان داشت.

عده‌ای در این میان باور دارند که دلیل بسته شدن تک انیمه به یک دعوای بین خودی برمی‌گردد و شایعاتی از قبیل اینکه شکایتی از سوی یکی از رقبای این مجموعه صورت گرفته را عنوان می‌کنند و عده دیگری نیز معتقدند که این ادعاها از اساس غلط است. در هر حال اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه مدیر سایت تک انیمه تاکید کرده که یک احضاریه برای او آمده، باید گفت که پرونده این سایت با سایت‌های چون دیباموویز تفاوت دارد و پای یک شکایت حقوقی در میان است که معلوم نیست دقیقا از سمت چه شخص یا نهادی صورت گرفته است.

یکی از فعالین قدیمی حوزه انیمه در ایران در گفتگو با ویجیاتو می‌گوید که داشتن یک سایت دانلود و چرخاندن آن با توجه به هزینه‌های گزاف نگهداری سایت، تبدیل به یک رقم سنگین شده که فراخوان‌های عمومی سایت و کمک‌های کاربران آنان نیز پاسخگوی حل آن نیست: «بیشتر مخاطبین این سایت‌های انیمه‌ای یا کم سن و سال هستند و یا جزو قشری هستند که حاضر نیستند هزینه‌ای برای سایت کنند. به همین دلیل هم می‌شود که سایت با هزینه‌های گزاف روبرو می‌شود و امکان انتقال CDNها به خارج کشور هم میسر نمی‌شود و در نتیجه، گردانندگان با قانون طرف خواهند شد.» به گفته این شخص، مبحث انیمه به خاطر ماهیت طراحی کاراکترهای آن و برخی مفاهیم فلسفی و مذهبی مطرح شده در آنها به خودی خود در خط قرمز قرار دارند.

او همچنین می‌گوید که با وجود VODهای فعال در بازار ایران و پشتوانه مالی خوبی که دارند، مترجمین انیمه‌ها و بسیاری از سایت‌های انیمه نیروهای خود را از دست داده‌اند و این احتمال را که شکایت از سوی این شرکت‌ها صورت گرفته باشد نامحتمل نمی‌داند.

تحقیقات ویجیاتو نشان می‌دهد که شایعه به اصطلاح زیرآب‌زنی رقبا بی‌اساس بوده و همچنین برخی از مدیران دیگر سایت‌های فعال در زمینه انیمه نیز نامه‌های تهدید آمیزی از سوی گروهی ناشناس دریافت کرده‌اند؛ این گروه‌ها خواستار تعطیلی هرچه زودتر سایت و یا پلتفرم انیمه‌ای آنها شده و آنطور که به نظر می‌رسد، مبحث انیمه و مانگا مخالفان سرسختی در کشور پیدا کرده است. آنها با ادبیاتی تند و زننده به فحاشی علیه مدیران سایت‌های انیمه‌ای پرداخته‌اند

[/quote]

[ad id='39844']

10 دیدگاه دربارهٔ «فیلتر گسترده سایتهای دانلود انیمه ژاپنی»

  1. امیرحسین حیدری

    واقعا دارن اسلامو بد نام میکنن.حتی یهودیا اینطوری اسلامو بد نام نکردن که که این دولت داره این کارو میکنه.خود امام علی اینطور محدودیتا نذاشته بود که اینا دارن میزارن.آقا همه ی انیمه ها که بد نیست.
    کار دولت مثل این میمونه که یک کشورو به خاطر ۴۰/۵۰ درصد گناهکار نابود کنه.
    ننگه اسلام شُدید.
    مسلمانم.نماز خوان هستم.ولی داره حالم از این وضعیت که دولت هم ادعای مسلمانیت میکنه حالم به هم میخوره.چون به عنوان مسلمان و اسلام همه این غلطارو میکنه.

  2. واقعا این قوه قضاییه شورشو در آورده عوض.. هی دخالت میکنن تو کار ها .فیلم سریال های ایرانی که خودش سیاسی هستش باز نیایی توی انیمه ها دخالت کنید یه انیمیشن های ایرانی که خودش از انقلاب سیاست جنگ تشویق بچه ها به جنگ آمریکا مگه آمریکا چوب تو استیناتون کرده شما خودتون نمیشینید سر جاتون مفسد های بیخود

  3. واقعا این قوه قضاییه شورشو در آورده عوض.. هی دخالت میکنن تو کار ها .فیلم سریال های ایرانی که خودش سیاسی هستش باز نیایی توی انیمه ها دخالت کنید یه انیمیشن های ایرانی که خودش از انقلاب سیاست جنگ تشویق بچه ها به آمریکا مه آمریکا چوب تو استیناتون کرده شما خودتون نمیشینید سر جاتون مفسد های بیخود

  4. فیلترینگ مرض دارن واقعا حتی یه دلخوشی کوچیکی که از انیمه داریم هم برامون نمیزارن آخه شمارو سننم که مردم چی میبینن سرتون تو لاک خودتون باشه مرسی اه

  5. فیلترینگ مرض دارن واقعا حتی یه دلخوشی کوچیکی که از انیمه داریم هم برامون نمیزارن آخه شمارو سننم که مردم چی میبینن سرتون تو لاک خودتون باشه مرسی اه

  6. سلام به آنهایی که شاکیند که سایت تک انیمه چرا بسته شده است.آنهایی که شکایت کردن که سایت باید بسته شود یابه هر دلایلی، بدانند که برخی از سایت ها واستودیو هاکشور از این سایت دانلودمیکردند و بصورت دوبله فارسی سانسور شده ویابدون سانسور شده ورایگان آن انیمیشن یاانیمه برای ما می‌گذاشتند که مااستفاده کنیم و سرگرم بشویم وهمه ی آن از تلاش‌های این سایت تک انیمه بوده وهیچ سایتی بپای این سایت نمی رسد ودلیل کم شدن دوبله ها ویا دیر گذاشتن دوبله انیمیشنهاوانیمه ها در سایتهای دیگر،بخاطره شکایت مخالفین وروقبای سایت تک انیمه بوده واینکار باعث می‌شود که قدرت این سایت را در کشور اثبات کند‌‌؛واز همه ی دوستان این سایت تک انیمه خواهشمندم که صدای بی عدالتی خود را چه از بسته شدن یا فیلتر شدن این سایت یا سایت های دیگر به گوش مردم کشور و مسئولین کشور برسانندوامیدوارم که اینکار باعث شود بی عدالتی به پایان رسد که این سایت یاسایتهای دیگر بکار خود بازگردنند.

  7. این ها همش گل به خودی عزیزان انیم ورلدی بود که حدود ۶ سال پیش با انیم اپ دعوا راه انداختنو تمام سایتارو گزارش باران کردن . الانم راحت نشستن تو تلگرام فعالیت میکنن و به ریش باقی سایتایی که گزارش دادن میخندن .

    1. حرف الکی نزن انیم ورلد بهترین سایت دانلود انیمه.مانگا.و…هست میبینید که سایت اونا هم به خاطر شکایت قضایی تعطیل شده و انشالله به زودی باز میشه

  8. گیر عجب ادما عوضی افتادیم چرا انقد گاز میگیرید پاچه مردمو
    دوست ندارید نگاه نکنید احمقا به شما چه ما چی نگاه میکنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *