دلیل بازداشت چند ساعته رخشان بنی اعتماد

[ad id='39844']

[quote]رخشان بنی اعتماد کارگردان سینمای ایران به خاطر فراخوان تجمعی که در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده بود، بازداشت شد و پس از ساعاتی آزاد شد.[/quote]

 

منابع خبری از اینکه نهاد بازداشت کننده رخشان بنی اعتماد کجا بوده، اطلاعی ندارند اما گفته شده بازداشت او پس از انتشار پستی بوده که مردم را به تجمع در میدان آزادی دعوت کرده بود.

پس از سقوط هواپیمای اوکراینی و مشخص شدن اینکه نهادهای رسمی به مردم دروغ گفته‌اند و علت سقوط شلیک موشک به هواپیما بوده و نه نقص فنی، رخشان بنی اعتماد در مطلبی نوشت که از مردم برای یادبود قربانیان حادثه دعوت می‌کند که در میدان آزادی جمع شوند. ساعاتی بعد این پست از اینستاگرام رخشان بنی اعتماد پاک شد و او در مطلبی نوشت فراخوان او لغو شده و کسی به میدان آزادی نیاید، با این حال معترضان شب گذشته به میدان آزادی رفتند و تجمع کردند.

به گزارش رویداد۲۴ این تجمع در مواقع به خشونت‌ هم کشیده شد و آنگونه که فیلم‌های اعتراضات مردمی نشان می‌دهد پلیس در متروی شادمان و متروی توحید گاز اشک آور شلیک کرده است. البته شلیک در مقابل ورودی مترو بوده اما به دلیل گردش هوا، دود گاز اشک آور به درون مترو رفته و باعث ایجاد مشکل برای شهروندان شده است.

پس از بروز این حادثه، رخشان بنی اعتماد توسط یکی از نهادهای امنیتی بازداشت می‌شود و البته ساعتی بعد آزاد شده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *