بررسی اولیه فیلم شنای پروانه با بازی امیر آقایی

[ad id='39844']

[quote]اولین نمایش عمومی فیلم شنای پروانه با کارگردانی محمد کارت در جشنواره ۳۸ فیلم خواهد بود[/quote]

محمد کارت اولین فیلم سینمایی خود را «شنای پروانه» مضمون اجتماعی و تلخ انتخاب کرده و توانسته به پشتوانه رسول صدرعاملی به عنوان تهیه‌کننده و محمد صادق رنجکشان در مقام سرمایه‌گذار را بسازد. حالا هم در دو بخش جشنواره فیلم فجر هم سودای سیمرغ و هم بخش نگاه نو (فیلم اولی) فیلمش نمایش داده می‌شود. در خلاصه داستان کوتاهی که از فیلم منتشر شده آمده که «در جنوب شهر، شنای پروانه توفان به پا می‌کند.» این کارگردان جوان در اولین تجربه فیلمسازی بلند خود با بازیگران مطرحی، چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته آ بهرام و علی شادمان همکاری داشته است.


در این فیلم که در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود، اغلب بازیگران نقش‌های متفاوت از آن چیزی که قبلا اجرا کرده‌اند را ایفا می‌کنند. امیر آقایی نیز با یک شخصیت گنده لات امروزی در محله‌ای جنوب شهری، نقش تازه‌ای را تجربه می‌کند. کاراکتری که در کارنامه این بازیگر وجه تمایز بسیار زیادی دارد.

می‌توان پیش‌بینی کرد که «شنای ‌پروانه» از فیلم‌های پرمخاطب و جنجالی این دوره از جشنواره فیلم فجر باشد.
فیلمبرداری پر فراز و نشیب این فیلم در مناطق جنوب شهر تهران انجام شده و سید مازیار هاشمی به عنوان مجری طرح در این پروژه سینمایی حضور داشته است.
در این فیلم سینمایی دیگر بازیگرانی همچون: جواد عزتی، طناز طباطبایی، پانته ‌آ بهرام، علی شادمان، مه‌لقا باقری، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، ناهید مسلمی، نیلوفر شهفری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش می‌پردازند.
اسامی بازیگران دیگر این پروژه سینمایی که یک چهره سرشناس سینما نیز در میان آنهاست، طی چند روز آینده به صورت رسمی اعلام خواهند شد.


فیلمنامه این فیلم توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری به نگارش درآمده و در خلاصه داستان آن آمده است:
«در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند»
از عوامل اصلی این فیلم می‌توان به مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، مدیرصدابرداری: مهدی صالح کرمانی، طراح گریم: عظیم فراین، طراح لباس: غزاله معتمد، طراح صحنه: سعید حسنلو و محمد کارت، مدیر تولید: سعید هاشمی، مدیر تدارکات: سجاد نوری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: ایمان توکلی، دستیاراول فیلمبردار: هومن خلیلی، منشی صحنه: سیمین آزادی، عکاس: فتاح ذی‌نوری، مستند پشت‌صحنه: محمد جواد گلزاری، استوری بورد: پوریا هادی زاده، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، طراح تیتراژ و گرافیک: حامد بارئی‌طبری و… اشاره کرد.
.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *