حیوان آزاری مهران مدیری در سریال دراکولا

[ad id='39844']

[quote] حتما از جنجال جدید مهران مدیری مطلع شده‌اید. مدیری در سریال جدید خود به‌نام دراکولا، از حیوانات و پرندگان خاصی استفاده کرده است که باعث واکنش و اعتراض دوست‌داران حیوانات و محیط‌ زیست شده است، چرا که آن‌ها معتقدند با این کار، حیات این‌گونه حیوانات و پرندگان به‌خطر می‌افتد و مدیری را متهم به حیوان‌آزاری کرده‌اند.[/quote]

 

 قسمت اول «دراکولا» را می‌شد از پوستر پر زرق و برق و تجملاتی‌اش حدس زد؛ پوستری که در آن یک توله ببر زیر پای دو شخصیت سریال نشسته است؛ ببری که به وجود آن هیچ احتیاجی نیست و اگر نباشد سریال راه خود را طی می‌کند، ولی استفاده از حیوانات به ویژه حیوانات وحشی و حتی در حال انقراض فقط به رواج نگهداری آن‌ها به عنوان حیوان خانگی دامن می‌زند.

البته ماجرا فقط به حضور یک ببر در پوستر منتهی نمی‌شود و در روند داستان قسمت اول سریال، حیوانات دیگری را مشاهده می‌کنیم، گویی سریال در باغ وحشی فیلمبرداری شده است که تعدادی انسان در آن جشن تولد گرفته‌اند! حضور انواع حیوانات زینتی و تجاری همچون ببر، طاووس، کروکدیل، شاهین، لاما، قوی سیاه و… در این سریال برای نشان دادن تجملات و ثروت به اغراقی غیرقابل وصف تبدیل شده و به وضوح آزار آنان در میانه تصویربرداری مشاهده می‌شد. به راستی چگونه می‌توان ببری را میان انسان‌های یک سریال رها کرد و بدون آزار به غریزه حیوانی و درندگی‌اش کنترلش کرد؟

البته باید تاکید کرد که این توله ببر نیز لنگ لنگان وارد صحنه می‌شود که نشان از نرمی استخوان او دارد و این مساله به دلیل جدا شدن زودهنگام آنان از مادر و تغذیه نامناسب‌شان توسط قاچاقچیان است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *