همه چیز درباره طرح پایان بازی برای احیای برجام

[ad id='39844']

[quote]خبرگزاری کیودو که خبر ملاقات‌های محرمانه فرانکفورت و مسکو قبل از ملاقات‌های رسمی وین را منتشر کرده بود حالا از جزئیات دیگری از این توافقات خبر می‌دهد.[/quote]

 

به گفته کیودو ، طرح توافقی مبتنی بر رفع همزمان کل تحریم‌ها و بازگشت همزمان ایران به کل تعهدات او در برجام است.

کیودو می‌گوید بر این چارچوب در ملاقات فرانکفورت قبل از وین توافق شده و مشکل فقط پیچیدگی‌های فنی و عملیاتی اجرای این پیشنهاد است.

اساس طرح مورد بحث اینست که اعلامیه لغو کل تحریم‌های هسته‌ای ایران در روزی معین و اعلامیه بازگشت ایران به کل تعهدات، روز بعد از آن صادر گردد.

عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران درباره نقل قول خبرگزاری کیودو از یک مقام ارشد ایرانی درباره برجام گفت:

سوال: کیودو به نقل از یک مقام ارشد ایرانی خبر داده که مقاومت در واشنگتن برابر تحریم‌های غیرهسته‌ای مانع اصلی پیشبرد مذاکرات در وین است؟

هر طرف مواضع خود را دارد. اگر این مواضع با هم انطباق داشت که نیاز به این همه مذاکرات و گفت‌وگو نبود. تفاوت‌هایی بین مواضع طرفین وجود دارد. این طبیعت هر مذاکره‌ای است. مذاکره باعث می‌شود که این مواضع به هم نزدیک‌تر شود.

کار ما نزدیک کردن مواضع دو طرف است. این کار سخت است زمان می‌برد. هر کس بر خواسته‌ها و مواضع خود پافشاری می‌کند.

آنچه به ما مربوط می‌شود این است که همه تحریم‌ها باید برداشته شود.همه تحریم‌هایی که در دوران آقای ترامپ اعمال شده و تحریم‌هایی که مطابق برجام باید برداشته شود.

مجموع این‌ها اگر برداشته شود، خواست‌های ما تامین خواهد شد و مسیر برای بازگشت باز می‌شود.

منظور ایران از لغو کامل تحریم‌ها چیست؟

یعنی همه تحریم‌هایی که در برجام به آنها اشاره شده باید برداشته شود. و همه تحریم‌هایی که در ۴ سال گذشته درزمان آقای ترامپ گذاشته شده است. این‌ها باید برداشته شود.

دولت قبلی آمریکا برای اینکه برجام را ازبین ببرد و به خیال خود به توافق بهتری برسد مجموعه تحریم‌ها را تحت عناوین مختلف تحمیل کردند .همه باید برگردد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *