همه چیز درباره فیلم مورتال کمبات ۲۰۲۱

[ad id='39844']
[quote]فیلم سینمایی Mortal Kombat محصول شرکت برادران وارنر همزمان با اکران در سینماها اکران از HBO Max هم پخش می‌شود. این فیلم براساس مجموعه بازی‌های ویدیویی بسیار مشهور Mortal Kombat تولید شده است.[/quote]

اولین تریلر فیلم ماه پیش موفق شد رکورد تریلرهای بزرگ‌سالانه فیلم‌هایی Logan و Deadpool 2 را پشت سر بگذارد. اولین تریلر فیلم مورتال کمبت در رتبه ۵۲ ترند یوتیوب و ۲۸ ترند توییتر در بازارهای مختلف قرار گرفت.

فیلم مورتال کامبت شخصیتی جدید به نام کول یانگ را به دنیای این مجموعه معرفی می‌کند. کول یانگ که از پیشینه‌ خود آگاه نیست، با این سؤال درگیر است که چرا ساب‌زیرو، بهترین مبارز پادشاه دنیای بیرونی در تعقیب وی است. کول به منظور حفظ سلامتی خانواده‌اش با راهنمایی جکس به ‌جستجوی سونیا بلید می‌پردازد. کول با ورود به معبد لرد رایدن، توسط لیو کانگ، کونگ لائو و کانو آموزش هنرهای رزمی می‌بیند. او پس آن باید باید به‌همراه بهترین مبارزهای زمین در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسابقه جهان به جنگ مبارزان دنیای بیرونی برود.

 

تریلر فیلم Mortal Kombat توجهات زیادی را به خود جلب کرد و به نظر می‌رسد که افراد زیادی مایل به یک بار شانس دادن به این اثر سینمایی اقتباسی باشند. اما در همین حین افزایش میزان اهمیت دادن بینندگان به فیلم بزرگ‌سالانه‌ی مورتال کامبت سبب شد که بسیاری از آن‌ها بخواهند اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنند؛ تا مثلا سازندگان را بهتر از قبل بشناسند و دقیقا بفهمند که کدام شخصیت‌های سری بازی مورتال کمبت وارد فیلم مورتال کمبت شده‌اند. اصلا طرح کلی داستان فیلم چیست و در آن کدام کاراکترها به ترتیب نقش‌های منفی و مثبت را دارند؟

فیلم Mortal Kombat در تاریخ ۱۶ آوریل (جمعه، ۳ اردیبهشت) همزمان در سینماها و شبکه آنلاین HBO Max قرار می‌گیرد؛ اثری به کارگردانی سایمون مک‌کوئید که به جهان ویدیوگیم عشق می‌ورزد، ظاهرا شناخت زیادی از سری بازی Mortal Kombat دارد و فیلم Mortal Kombat قرار است نخستین اثر سینمایی بلند او باشد. لطفا ابتدا ویدیو زیر را با محوریت مرور اطلاعات فیلم مورتال کامبت تماشا کنید تا بعد سراغ معرفی کاراکتر‌ها برویم:

اگر ویدیو تبلیغاتی بسیار معروف و محبوب Michael را دیده باشید، احتمالا کمی بیشتر به فیلم Mortal Kombat امیدوار می‌شوید. آن ویدیو که برای پلی استیشن ۳ سونی ساخته شده بود، به سایمون مک‌کوئید تعلق دارد و قطعا از ذهن فردی بیرون آمد که عشق ورزیدن به شخصیت‌های ویدیوگیمی ارزشمند را می‌فهمد. همچنین مصاحبه‌های سایمون مک‌کوئید با رسانه‌های گوناگون نشان می‌دهند که او توجه زیادی به طراحی جزئیات فیلم Mortal Kombat داشت و می‌خواست تا جای ممکن به بازی‌های منبع اقتباس وفادار بماند. برای نمونه بخش قابل توجهی از بودجه و زمان صرف‌شده برای ساخت فیلم روی این گذاشته شد که کلاه کونگ لائو همزمان باورپذیر، مناسب برای مبارزه و به‌شدت شبیه کلاه او در مجموعه بازی مورتال کامبت به نظر برسد.

تیم نویسندگی فیلم مورتال کمبت نیز تشکیل‌شده از یک فیلم‌ساز تازه‌کار و یک فیلم‌ساز نه‌چندان معروف است. گرگ روسو که نویسنده‌ی شماره‌ی یک فیلم Mortal Kombat است، عملا این‌جا اولین فیلم‌نامه‌ی بلند خود را نوشت. فیلم‌نامه‌نویس دوم نیز دیو کالاهام بود که بیشتر به خاطر فیلم گودزیلا و فیلم Zombieland: Double Tap شناخته می‌شود و از قضا در ساخت آثار جدید مارول همچون فیلم شانگ-چی نقش داشته است. همچنین نباید از یاد برد که درکنار گرگ روسو که ایده‌ی اصلی داستان فیلم Mortal Kombat را شکل داد، اورن یوزیل هم در طراحی داستان فیلم خشن مورتال کامبت نقش داشت؛ کسی که سابقه‌ی حضور در تیم نویسندگی Mortal Kombat: Rebirth و فیلم Mortal Kombat: Legacy داشته است.

در نتیجه وقتی به فهرست افراد اصلی تیم ساخت فیلم Mortal Kombat (مورتال کمبت) می‌نگریم، با آدم‌هایی نه‌چندان باتجربه مواجه می‌شویم که به کار خود علاقه دارند و کم‌وبیش گره‌خورده به مدیوم بازی‌های ویدیویی هستند. این وسط بدون شک معروف‌ترین فیلم‌ساز حاضر در پروژه‌ی فیلم مورتال کامبت شخصی نیست جز جیمز وان که به تهیه‌کنندگی اثر مورد بحث پرداخت.

هنگامی که مشغول مرور فهرست بازیگرهای فیلم Mortal Kombat می‌شویم، مجددا افرادی غالبا نه‌چندان شناخته‌شده را می‌بینیم که بیشتر به خاطر توانایی‌های فیزیکی و رزمی خود انتخاب شدند. در نتیجه باید پذیرفت فیلم مورتال کمبت تیم ساخت بسیار هیجان‌انگیزی ندارد. هرچند بسیاری از طرفداران می‌گویند که هیرویوکی سانادا یکی از بهترین افراد ممکن برای نقش‌آفرینی به‌عنوان هانزو هاناشی/اسکورپیون است.

ولی فارغ از آن که چه نظری راجع به این تیم ساخت دارید، یک حقیقت را نمی‌شود انکار کرد. آن‌ها خرج فیلم Mortal Kombat را به‌شدت پایین نگه داشتند. اثر جدید اقتباس‌شده از روی سری بازی Mortal Kombat به بودجه‌ای حدودا ۵۰ میلیون دلاری نیاز داشت؛ پولی که سازندگان بخش قابل توجهی از آن را صرف جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری، گریم و طراحی مو، طراحی صحنه و طراحی لباس کردند.

نتیجه آن است که نه‌تنها فیلم از لحاظ ظاهری فعلا کمبود ویژه‌ای ندارد، بلکه استودیو هم به خاطر زیاد نبودن بودجه به سازندگان آزادی عمل قابل توجهی داد؛ تا به‌سادگی سکانس‌های بسیار خشن، کلمات رکیک مورد نیاز، Fatalityهای مورتال کمبت و خون را داخل فیلم قرار بدهند. البته که همچنان باتوجه‌به تریلر، برخی از طرفداران از برخی جنبه‌های ظاهری فیلم رضایت ندارند. ولی حداقل به نظر می‌رسد که بین اقتباس‌های لایواکشن انجام‌شده از روی بازی‌های ویدیویی، فیلم Mortal Kombat سال ۲۰۲۱ میلادی یکی از وفادارترین‌ها به منبع باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *