واکنش منتقدان به فیلم مورتال کمبات ۲۰۲۱

[ad id='39844']

[quote]واکنش اولیه منتقدان سینمایی رسانه های معتبر جهان به فیلم موتال کمبات ۲۰۲۱[/quote]

 

در مجموع به‌نظر می‌رسد فیلم Mortal Kombat به کارگردانی سایمن مک‌کوئید، اثری است که شاید کیفیت خیلی بالایی نداشته باشد و با انتقاداتی در بخش‌های مختلف مثل شخصیت‌پردازی همراه شود، ولی احتمالاً پتانسیل تبدیل شدن به یکی از آثار جذاب اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی دارد و می‌تواند طرفداران این سری قدیمی را جذب کرده و مبارزات شخصیت‌هایی چون ساب زیرو و اسکورپیون را به شکلی متفاوت به علاقمندان هدیه دهد.

مفدل فخرالدین از شعبه خاورمیانه IGN:

«اگر از طرفداران مورتال کامبت هستید، لحظات خوشی با این فیلم خواهید داشت؛ چرا که اطلاعات قبلی شما از دنیای مورتال کامبت با صحنه‌های خونین فیلم ترکیب می‌شود و اثر جذابی را رقم می‌زند. ولی برای تماشاگران عادی و بی‌اطلاع از مورتال کامبت، این فیلم شاید داستان خیلی خاصی هم برای دنبال کردن نداشته باشد. در مجموع فیلم مورتال کامبت را می‌توان اقتباس مناسبی از بازی آن دانست که برای طرفداران قدیمی مجموعه لحظات خیلی جالبی را تدارک دیده و به‌طور کلی هم اثر اکشن استانداردی برای تمام علاقمندان سینما محسوب می‌شود.»

کروین کلوت از Critical Hit:

«فیلم مورتال کامبت به ازای هر نقطه ضعفی که دارد، دارای نقطه قوتی است که باعث می‌شود تجربه کلی آن جذاب بوده و کاری کند که وقتی از سالن سینما خارج می‌شدم، نه‌تنها با تماشای این اثر سرگرم شده بودم، بلکه بی‌صبرانه منتظر دیدن نسخه بعدی آن هستم. خوشبختانه برای فیلمی با بودجه ۵۰ میلیون دلاری، نیازی به فروش نجومی هم نیست تا به سوددهی برسد و می‌توان امید داشت که فیلم از نظر تجاری فیتالیتی نشود و در آینده دنباله آن را هم ببینیم.»

جیمز مارش از South China Morning Post:

«در فیلم مورتال کامبت نباید منتظر شخصیت‌پردازی‌های خیلی اساسی در مورد کاراکترها باشید و به‌جای آن بهتر است خود را آماده تماشای صحنه‌هایی خونین با حضور نینجاها، مبارزه یکی از نیروهای ویژه آمریکا با بازوان آهنین خود دربرابر خزنده‌ای نامرئی و از راه رسیدن بانویی شیطانی با بال‌های خفاشی باشید. صحنه‌هایی از فیلم که با مبارزه همراه نیستند، صرف دعواها و صحبت‌های مسخره و به ظاهر فلسفی بین شخصیت‌ها می‌شوند، تا زمانی‌که مبارزه بعدی از راه برسد. مورتال کامبت شاید فیلم درجه یکی نباشد، ولی برای علاقمندان این مجموعه اثر جذابی خواهد بود.»

عبیده زید از Geek Culture:

«فیلم مورتال کامبت به‌عنوان اثری برگرفته از یک بازی ویدیویی، دنیای بازی را با وسواس و جزئیات بالایی روی پرده سینما به نمایش درمی‌آورد. شخصیت‌پردازی‌ها و نحوه نمایش کاراکترهای مختلف به شکلی است که شباهت زیادی به نمونه‌های داخل بازی دارند و پوشش و نوع مبارزات آن‌ها هم به‌شدت به بازی‌های مورتال کامبت نزدیک است. جلوه‌های بصری، افکت‌های صوتی، خشونت و اکشن فیلم هم دقیقاً چیزهایی هستند که دوست‌داران مورتال کامبت از سال ۱۹۹۵ و نمایش اولین فیلم آن در انتظارش به سر می‌بردند.»

سرجیو پریرا از Fortress:

«فیلم مورتال کامبت اثر بی‌نقصی نیست و از مشکلاتی مثل نحوه روایت داستان و تدوین عجیب تا نوع شخصیت‌پردازی کاراکترهای آن باعث می‌شوند فیلم نتواند شروع خیلی قدرتمندانه‌ای داشته باشد. ولی با وجود تمام ضعف‌های آن، موفق می‌شود در ادامه خوب عمل کرده و در پایان دل مخاطبان را به‌دست بیاورد و پیروز میدان شود. گاهی اوقات نیازی نیست که خیلی هم وسواس به خرج دهید و به‌جای آن بهتر است از تماشای فیلمی لذت ببرید که یکی از شخصیت‌ها خون حریف خود را منجمد می‌کند و با کمک آن به جان او می‌افتد.»

حسین رضوی از Khaleej Times:

«اگر هنوز هم شک و تردید دارید که مورتال کامبت فیلم خوبی است یا نه، اجازه دهید که فیتالیتی‌های فیلم این دغدغه را از بین ببرند. هرچند داستان فیلم با مشکلاتی همراه است ولی فیتالیتی‌ها، بازی جذاب جاش لاوسون (کینو) و در مجموع شروع امیدوارکننده‌ای به‌عنوان اولین قسمت از سری فیلم‌های جدید مورتال کامبت که قرار است دنیای این مجموعه را به شکلی متفاوت پیش ببرد، باعث می‌شوند تماشای آن ارزش خاص خود را داشته باشد.»

برایان تان از شعبه سنگاپور Yahoo! News:

«طرفداران مورتال کامبت وقتی متوجه شوند که فیلم جدید تا چه حد نسبت به Mortal Kombat: Annihilation با آن ظاهر بصری بی‌کیفیت و سطح پایین خود پیشرفت داشته، خیلی ذوق‌زده خواهند شد. دوست‌داران این مجموعه می‌توانند منتظر اشارات زیادی به بازی‌های آن باشند و از تکیه‌کلام‌های شخصیت‌ها تا نوع حرکات و مبارزات آن‌ها، وفاداری زیادی به بازی‌های مورتال کامبت دارد.»

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *