همه چیز درباره پروژه میکروچیپ ایلان ماسک

[ad id='39844']

[quote]انتشار ویدئوی کار گذاشتن میکروچیپ از سوی ایلان ماسک در مغز یک میمون برای کنترل رفتارش جنجالی شده، آیا ماسک، بیل گیتس و… قصد دارند انسان‌ها را تحت سلطه خود قرار دهند؟[/quote]

 

تصور کنید بدون تایپ کردن و فقط با فکر کردن به کلمات رایانه آن‌ها را تایپ کنید یا موقعی که چشمان تان را بسته اید، بدون روشن کردن دستگاه، موسیقی دلخواه تان را بشنوید یا …. اصولا ارتباط بی سیم میان مغز و رایانه هم مهیج است و هم ترسناک. به عنوان مثال توانایی برقراری ارتباط با دیگران از طریق فکر هیجان انگیز است، اما توانایی خواندن ذهن شما توسط دیگران ترسناک است.

کنترل چراغ یا رانندگی با ذهن با یک ماشین هیجان انگیز است، ولی توانایی دیگران در کنترل ذهن شما ترسناک است. داشتن یک حافظه کامل شاید جالب باشد، اما اگر حافظه شما هک شود ترسناک خواهد بود. درست مانند فصل ۳ یک سریال خارجی به نام «صد» که یک هوش مصنوعی به نام «الی» با استفاده از تراشه‌های رایانه‌ای قابل هضم شروع به کنترل ذهن مردم می‌کند و در نهایت مردم به فکر نابودی آن و خارج کردن تراشه‌ها از بدن شان می‌افتند یا سریال «آینه سیاه» (black mirror) که نشان می‌دهد چگونه فناوری در آینده جزئی‌ترین امور و ارتباطات زندگی انسان‌ها و حتی احساسات آن‌ها را تحت کنترل خواهد گرفت.

با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در کنار فوایدی که دارد، همان طور که خواندید آثار کابوس واری هم ممکن است به همراه داشته باشد. اما همه این‌ها را گفتیم که به ویدئوی سه دقیقه‌ای منتشر شده از شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک بپردازیم.

در این ویدئو میمونی نشان داده می‌شود که پس از کار گذاشتن تراشه ساخت این شرکت در دو نیم‌کره مغزش می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای انجام دهد. به همین دلیل امروز می‌خواهیم ضمن بررسی برخی شایعات در خصوص این تراشه‌ها و میکروچیپ‌ها از تاریخچه استفاده از آن‌ها هم بنویسیم.

پروژه بلندپروازانه ایلان ماسک

شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، چند روز پیش ویدئوی سه دقیقه‌ای را منتشر کرد که بازتاب زیادی در جهان داشت. در این فیلم میمونی نشان داده می‌شود که پس از کار گذاشتن تراشه ساخت این شرکت در دو نیم‌کره مغزش می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای انجام دهد.

ایلان ماسک در توییتی نوشت: این تراشه که به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود به افراد دارای معلولیت کمک می‌کند با مغزشان با گوشی‌های هوشمند کار کنند و سرعت‌شان از سرعت دست افراد عادی بیشتر باشد. این فناوری همچنین می‌تواند افراد دچار فلج عضلات را قادر به راه رفتن کند.

طبق توضیحات ویدئوی نورالینک، این تراشه با استفاده از دو هزار الکترودی که به قشر حرکتی مغز این میمون وصل است، سیگنال‌های الکتریکی مغز را ضبط و رمزگشایی می‌کند. نورالینک قصد دارد تراشه‌ای رایانه‌ای بسازد که با هدف درمان بیماری‌های مغز و اعصاب، همچون آلزایمر و آسیب‌های نخاعی در مغز کار گذاشته می‌شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *