شهرت طلبی مینو محرز با ویروس کرونا

[ad id='39844']

[quote]با شیوع کرونا شاهد پدیده‌ای به نام «پزشک-سلبریتی» هستیم. این پدیده ‌به گونه‌ای است که تعدادی از پزشکان به دلیل تخصص یا جایگاهشان مورد توجه رسانه ها قرار گرفتند و در حد یک سلبریتی مطرح شدند؛ اما بیشتر آنها نحوه مدیریت این فضا را بلد نبوده و عمدا یا سهوا مسائل تخصصی را در رسانه های جمعی مطرح کردند و بر اضطراب مردم در شرایط فاجعه بار کنونی افزودند. [/quote]

 

 

مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران است. او در حال حاضر عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئول کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی است. اظهارنظر محرز در رابطه با واکسن روسی با واکنش‌هایی همراه شد؛ او در گفتگو با روزنامه جهان صنعت، اظهار داشت: «تهیه و واردات واکسن کرونای روسی توسط دولت، از شانس بد مردم ایران است. در حال حاضر به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم. من به عنوان یکی از اعضای کادر درمان این واکسن را تزریق نمی‌کنم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است». او یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه با شرکت در مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن کووبرکت به عنوان داوطلب، این واکسن را تزریق کرد.

سواد آکادمیک محرز البته غیرقابل انکار است،اما تناقضات او در اعلام مواضعی که طی این یک سال گذشته داشته، چهره‌ی آکادمیک او را مخدوش کرده.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *