بیوگرافی و سوابق ایهاب وزنی فعال سیاسی عراقی

[ad id='39844']

[quote]ایهاب وزنی کنشگری بود که در سازمان اعتراضات ضد دولتی در عراق فعال بود که سال ۲۰۱۹ در عراق گسترده شد.[/quote]

 

ایهاب الوزنی فعال برجسته عراقی، مسئول هماهنگی اعتراضات در کربلا روز یکشنبه در یک حمله مسلحانه کشته شد. در پی آن طرفداران “انقلاب اکتبر” عراق در شهر تجمع و راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به خشونت و ترور علیه معترضین شدند. او اولین ساعات بامداد یکشنبه خارج از خانه‌اش توسط عده ای ناشناس به قتل رسید.به گفته وزارت دفاع عراق هیچ گروهی مسئولیت قتل او را به عهده نگرفته است.

این رخداد واکنش هواداران ایهاب جواد الزونی را به دنبال داشت که به خیابان‌ها ریختند و خواستار پایان دادن به کشتار مخالفان حکومت عراق و چهره‌های جنبش ضدفساد در این کشور شدند.

او همچنین در دسامبر سال ۲۰۱۹ از یک سوءقصد جان سالم به در برد. اما در آن حادثه، رفیقش فاهم الطایی، فعال ۵۳ ساله کربلایی با حمله افراد مسلح موتورسوار، و مجهز به سلاح صدا خفه کن، در مقابل چشمانش کشته شد.

یک فعال نزدیک به الوزنی، با انتشار ویدیوی در کنار جسد رفیقش در پزشکی قانونی کربلا گفت :« شبه‌نظامیان این جنایت را انجام دادند. آنها ایهاب را ترور کردند و می‌خواهند همه ما را یکی پس از دیگری بکشند. آنها همیشه ما را تهدید می‌کنند. “

گفتنی است از زمان آغاز اعتراضات مردمی عراق در اکتبر ۲۰۱۹، ده‌ها فعال عراقی در مقابل خانه‌های خود یا در خیابان با اسلحه صدا خفه‌کن شبه نظامیان ترور شدند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *