حذف ۶ قسمت سریال مردم معمولی رامبد جوان از فیلیمو

[ad id='39844']

[quote]سرویس استریم فیلیمو به دلیل ضعف شش قسمت ابتدایی سریال مردم معمولی رامبد جوان آ« را از سرویس خود حذف کرد [/quote]

 

 

وقتی پس از انتشارِ نخستین قسمت‌های مجموعه‌ی مردم معمولی ساخته‌ی رامبد جوان، موج انتقادها بالا گرفت؛ به‌سنتِ سال‌های گذشته، کسی انتظارِ تاثیر و تغییر نداشت. همه عادت کرده بودند به‌فضای معمول در فرهنگ نفتی و انحصاری، که در آن چه یک محصول بفروشد، یا نفروشد، چه مخاطب بپسندد، یا نپسندد؛ به‌هر حال به‌حیات‌اش ادامه دهد. روند ناجوری که حاصل حضور این محصولات در یک فضای غیررقابتی متکی بر شعار و مجوز بود، که ادامه‌ی تولیدشان را در هر شرایطی تضمین می‌کرد.
این است که تصمیم پلتفرم فیلیمو، برای حذف شش قسمت نخست این مجموعه، به‌دلیلِ «احترام به سلیقه مخاطبان»، غافل‌گیر کننده بود؛ و مهم‌تر این که، انتظار آن می‌رود آغازگر مسیری از تغییرات و اصلاحات در فضای غیررقابتی‌شده‌ی فرهنگ وابسته به‌اقتصاد مرکزی امروز ایران باشد.
این نخستین بار است که یک تولید کننده به‌شکل رسمی در این سطح اعلام می‌کند که پس از پخش تنها شش قسمت از تولید یک مجموعه، روند ساخت را به‌دلیل نارضایتی مخاطبان تغییر خواهد داد. این را مقایسه کنید با فضای حاکم بر تولیدات کشورهای تعیین کننده در صنعت مجموعه‌سازی، از آمریکا گرفته تا ترکیه. وقتی بسیاری از محصولات تلویزیونی و استریم آمریکایی، حتی پس از ساخت پایلوت (قسمت نخست احتمالی)، از چرخه‌ی تولید خارج می‌شوkد، یا همان‌گونه که در یکی از گزارش‌های منتشر شده در سرویس تلویزیون جهانِ کافه سینما خواندید، مسیر ساخت و داستان سریال‌های کشور ترکیه، قسمت به‌قسمت، با نظر مخاطبان و با بررسی هشتگ‌های مربوط به‌قسمت در حالِ پخش، از سوی مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، تصحیح می‌شود و سازندگان سریال در مسیر ارتباط مستقیم با مخاطبان‌شان قرار دارند.
ادامه‌ی این روند و اتفاق نیک رخ داده در پلتفرم فیلیمو، در مسیر رقابتی بازار آزاد محصولات فرهنگی، می‌تواند باعث اتفاق‌های مثبت بیش‌تری در دوران تازه‌ی تولید این محصولات باشد. از مسئولیت‌پذیرتر شدن سلبریتی‌ها و سازندگان این مجموعه‌ها، تا شفاف‌تر شدن مسائل مربوط به‌تولید این مجموعه‌ها، و از همه مهم‌تر بالا رفتن کیفیت تولید این محصولات. روندی که دیر یا زود، جه بخواهند یا نه، سینما و صداوسیمای ما هم باید به‌آن اضافه شوند. صداوسیمایی که پس از تولید چند سریال کم‌بیننده، یک قرارداد دویست قسمتی تازه، برای تولید یک جا، هم با تهیه‌کننده‌ی مورد نظر می‌بندد!

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *