بررسی کارنامه کاری رایان گاسلینگ

[ad id='39844']

[quote]رایان گاسلینگ از آن دسته بازیگران محبوب هالیوودی است که در فیلم های ریز و درشت زیادی با موفقیت ظاهر شده است. شروع فعالیت او از برنامه تلویزیونی The Mickey Mouse Club در اواسط دهه ۹۰ میلادی بود. طولی نکشید که در دیگر برنامه های تلویزیونی نیز پس از آن حضور بهم رسانید.[/quote]

نخستین انسان

رایان گاسلینگ در این فیلم درام زندگینامه، در نقش نیل آرمسترانگ فضانورد بسیار مشهور ظاهر شد. این فیلم نحوه شکل گیری اولین سفر انسان به ماه و شرایط اجتماعی کشور امریکا پیرامون این سفر را روایت می کند. نیل آرمسترانگ در دهه ۶۰ میلادی به همراه دیگر فضانوردان برای سفر به ماه آماده می شود. وی در ابتدا یک مهندس ساده در ناسا بود که در نهایت تبدیل به یکی از به یاد ماندنی ترین فضانوردان جامعه بشری شد. فیلم به شدت درام می باشد. بازیگری رایان گاسلینگ و کارگردانی دیمین شزل مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. فیلم نخستین انسان نامزد دریافت چهار جایزه اسکار شد و در نهایت توانست جایزه اسکار بهترین جلوه های تصویری را متعلق به خود کند.

مردان خوب

داستان این فیلم کمدی جنایی درمورد دو کارآگاه (با بازی رایان گاسلینگ و راسل کرو است که سعی دارند درمورد ناپدیدی دختری در دهه ۷۰ میلادی در لس آنجلس شلوغ، ردی به دست بیاورند. پس از مدتی که متوجه می شوند تنها آن ها به دنبال آن دختر نیستند، به کار خود سرعت می بخشند. منتقدان در همان ابتدا نقش آفرینی بسیار خوب گاسلینگ و کرو را تحسین کردند. این فیلم به خاطر نحوه داستان سرایی جذاب و شخصیت های باورپذیر تمجیدهای فراوانی دریافت کرد.

عشق، احمقانه، دیوانه وار

رایان گاسلینگ و اما استون بیش از یک بار با یکدیگر همبازی شده اند. اولین بازیگری آن ها در کنار یکدیگر به سال ۲۰۱۱ و فیلم عشق، احمقانه، دیوانه وار بازمی گردد. این فیلم کمدی و عاشقانه داستان زندگی مردی میان سال بنام کال (با بازی استیو کارل  را روایت می کند که پی می برد همسرش می باشد. دیدن فیلم خنده دار و جذاب عشق، احمقانه و دیوانه وار به تمام دوست داران فیلم های کمدی و عاشقانه توصیه می شود.

لا لا لند (La La Land) – محصول ۲۰۱۶ (امتیاز ۸)

فیلم موزیکال و عاشقانه لا لا لند یکی از دو فیلم برتر رایان گاسلینگ است که امتیاز بسیار خوب ۸ را در پایگاه معتبر اینترنتی IMDB دریافت کرده است. موسیقیدانی بنام سباستین و هنرپیشه ای بنام میا به دنبال تحقق رویاهای خود هستند. به وسیله همین رویاهای مشترک نیز به سمت یکدیگر جذب می شوند اما همین رویاها می تواند آن دو را از هم دور کند. این فیلم موزیکال فوق العاده به علت داشتن داستانی عمیق و احساسی و کارگردانی بسیار خوب دیمین شزل، مورد توجهات بسیاری واقع شد. این فیلم شش جایزه اسکار دریافت کرد. رایان گاسلینگ نیز به خاطر عملکرد خوب خود جایزه گلدن گلوب را برای هنرنمایی در این فیلم دریافت کرد.

بلید رانر ۲۰۴۹

رایان گاسلینگ به همراه هریسون فورد در بهترین فیلم خود یعنی بلید رانر ۲۰۴۹ حاضر شد. داستان این فیلم دنباله بلید رانر محصول ۱۹۸۲ می باشد. این فیلم خوش ساخت علمی تخیلی داستان بلید رانر جدیدی را روایت می کند که پی به راز مخوفی می برد. اکنون او باید برای حل موضوعی که تازه کشف کرده است ریک دکارد بلید رانری که سال هاست مفقود شده است را پیدا کند. منتقدان داستان علمی تخیلی پیچیده و جلوه های ویژه تصویری آن را به شدت ستودنی خواندند. شخصیت پردازی شخصیت های فیلم نیز مثال زدنی می باشد. پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه دیدن این فیلم شاهکار را از دست ندهید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *