اعدام عجولانه مجیدرضا رهنورد در ملاء عام

[ad id='39844']

[quote]مجیدرضا رهنورد متولد دهه ۸۰ بود و در مشهد زندگی می‌کرد.«مجیدرضا رهنورد پایین ده» در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ دو نیروی حافظ امنیت را به شهادت رساند و ۴ نفر دیگر را مجروح کرد، صبح امروز ۲۱ آذرماه در ملاعام اعدام شد.[/quote]

 

مرکز رسانه‌های قوه قضاییه در این باره نوشت: «براساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.»

عصر روز ۲۶ آبان ماه بود که مجیدرضا رهنورد در خیابان حرعاملی مشهد با سلاح سرد به نیرو‌های حافظ امنیت حمله و حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند.در جریان این چهار فرد دیگر که در مسیر او بودند هم توسط این قاتل مجروح شده و از محل حادثه گریخت.

به گفته یکی از شاهدان عینی در دادگاه که صحنه این جنایت را از نزدیک دیده بود، در روز حادثه پس از آنکه متهم،۲ تن از نیرو‌های حافظ امنیت را به شهادت رساند، در حال فرار هر فرد دیگری را که سر راهش قرار داشت با چاقو می‌زد و سپس متواری شد.

اتفاقات آن روز به حدی فضای منطقه را دچار ارعاب کرده بود که مردم همه دچار وحشت شده، ترسیده بودند و مغازه‌دار‌ها از ترس و وحشت به وجود آمده توسط متهم فروشگاه‌های خود را تعطیل کردن

این قاتل ۲۸ آبان ماه در حالی که متهم از شهر مشهد گریخته بود و قصد فرار از کشور را داشت توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شد.بلافاصله پس از دستگیری متهم، روند رسیدگی به پرونده وی آغاز شد.

۳ آذرماه و یک هفته بعد از وقوع این جنایت، درودی دادستان مرکز استان خراسان رضوی از صدور کیفرخواست برای مجیدرضا رهنورد متهم پرونده به اتهام محاربه و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب مشهد خبر داد.

براساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.

همچنین در کیفرخواست صادر شده آمده است اقدامات متهم موجبات ناامنی در محیط را فراهم آورده است.پس از صدور کیفرخواست در روز ۸ آذرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده با حضور شکات، شهود، خانواده شهدا، وکلای متهم، نماینده دادستان، قاضی و مستشار وی و همچنین خبرنگاران برگزار شد.

در جلسه دادگاه نماینده دادستان با اشاره به وقایع روز حادثه، به برخی از مستندات موجود در پرونده از جمله اقرار‌های خود متهم، گزارش اداره آگاهی خراسان رضوی و گزارش نهاد‌های امنیتی و همچنین درخواست مکرر کسبه و اهالی محل مبنی بر مجازات متهم، تماس‌های مکرر شهروندان مبنی بر احساس ناامنی که دلالت بر ایجاد رعب و وحشت عمومی دارد، گفت: متهم به قصد جان مأموران حافظ امنیت، ۲ تن را شهید و ۴ نفر دیگر را مجروح کرده است.

همچنین به گفته نماینده دادستان، متهم برای بررسی وضعیت سلامت روحی به پزشکی قانونی معرفی و سلامت وی هنگام وقوع جرم مورد تأیید قرار گرفته است.

سرانجام پس از طی روال قانونی، دادگاه رأی نهایی خود را بر اساس اقرار صریح متهم و مستندات متقن موجود در پرونده صادر کرد،بر همین اساس دادگاه، این متهم را با اتهام محاربه به اعدام در ملأ عام محکوم کرد.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *