معرفی کامل فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران با موضوع صیغه در ایران

[ad id='39844']

فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران

در روزهای گذشته، خبر ساخته شدن یک پروژه آلمانی در ایران، با تم ازدواج موقت، با واکنش تعدادی از رسانه‌های اصولگرا مواجه شده است. از جمله نقد سینما، سایت وابسته به حوزه هنری، درباره این پروژه آورده است:

#سینمای_سفارتی و این بار یک کمدی آلمانی در خاک ایران!

– ساخت فیلم کمدی «سلام ای ایران» به سفارش کانال اول شبکه سراسری آلمان و به کارگردانی فلوریان باکس‌مایر در ایران آغاز شده که علاوه بر تهران و مونیخ قرار است در کاشان که یکی از سنتی ترین شهرهای ایران است فیلم برداری شود.

– داستان این فیلم که از بازیگرانی چون مونا پیرزاد، رویا تیموریان و پژمان بازغی نیز بهره می‌برد، درباره جوانی است که رهسپار ایران می شود تا نشانی از پدرش که برای وصول مطالبات مالی به تهران سفر کرده اما ناپدید شده بیابد. او در این جستجو، با خانم مترجمی همراه می‌شود که برای در امان ماندن از عواقب این همراهی مداوم، مجبور میشود به ازدواج موقت با او تن بدهد!

نقد سینما در ادامه متن، آورده است: – گویا آلمانی ها با نگاه به سینمای ایران فهمیده اند سینماگران ما برای ساخت فیلم طنز هیچ مولفه ای جز تمسخر سنت‌ها و احتمالا شوخی با مسائل جنسی پیدا نمی‌کنند اما سوال اینجاست که چرا در داد و ستدهای فرهنگی در حوزه سینما، همیشه ایران و فرهنگ ایرانی باید مورد تمسخر و طعنه قرار بگیرند؟

– آیا هیچ آیین‌نامه و محدوده‌ای برای فیلمسازی در ایران برای خارجی‌ها، وجود ندارد و هیچ نهادی این مسئولیت را برای خود احساس نمی‌کند که بر ساخت کمدی از قومیت‌، ملیت، تاریخ و به ویژه دین و مذهب ایرانیان در خاک کشور نظارت کند؟

– آیا شرکت دادن چند بازیگر ایرانی در فیلم به توهین به فرهنگی ایرانی می ارزد؟ کدام کشور مستقل و با فرهنگی اجازه می‌دهد فیلمی در تمسخر فرهنگ خود بسازند و یا حتی یک قاب زشت یا مضحک نشان دهند؟

فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران فیلم کمدی آلمانی سلام ای ایران

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *