نقد بررسی کامل سریال آنام جواد افشار با بازی شبنم قلی خانی

[ad id='39844']

سریال آنام جواد افشار

سریال آنام با بازی شبنم قلی خانی

سریال آنام به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه در حال گذراندن مراحل تصویربرداری است. جواد افشار که سریال موفقی چون کیمیا را در کارنامه هنری خود دارد این بار اقدام به ساخت یک سریال با بازیگران مطرح در دو لوکیشن کرده است. انتخاب بازیگر برای سریال آنام در فاز اول از میان چهره های شناخته شده و با استعداد تئاتر در آذربایجان صورت گرفت. فاز اول این سریال که در ۴۰ قسمت تولید می شود در شهرستان کلیبر و روستاهای اطراف و همچنین شهر تبریز فیلمبرداری شده است. نام این سریال در ابتدای کار مهر نامیرا بود اما با تصمیمم جواد افشار به آنام تغییر نام پیدا کرد.سریال آنام

سیروس گرجستانی و گلچهره سجادیه از بازیگران اصلی سریال آنام هستند که نقش متفاوتی را در این فیلم ایفا میکنند . شبنم قلی خانی دیگر بازیگر توانای کشورمان استت که قرار است به زودی جلوی دوربین سریال آنام برود. سیروس گرجستانی به همراه تعداد زیادی از بازیگران تراز اول آذربایجان شرقی و غربی در فاز اول سریال آنام مقابل دوربین خواهند رفت.

گلچهره سجادیه با این سریال پس از سالها دوری از تلویزیون دوباره به تلویزیون بازمیگردد. سریال آنام محصول گروه فیلم و سریال شبکه ۳ با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت و دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه و به کارگردانی جواد افشار که توسط امیر عباس پیام نوشته شده است این روزها مراحل ساخت دکور، انتخاب لوکیشن و کستینگ را پشت سر می گذارد.

بازیگران و داستان سریال آنام

بازیگران و هنرمندان این سریال عبارتند از گلچهره سجادیه، شبنم قلی خانی ، سیروس گرجستانی، شهرام خزرایی، ناصر هاشمی، هادی افتخار زاده، وحید فرشی، زکیه کریمی، فیروز عاقلی، سویل شیرگیر، فاطمه حسینی، رقیه شاد خواه، سیامک افسایی، بهرام نوبری، فریبا سهرابی، تینا عبدی، رباب رضا زاده، هاله مازنی، حسین عزیزی، مهدی فتحی، علیرضا موسلانی، حمید صلاحی، علی پور صدیقیان، فروغ مشقتی، میثم ولی خانی، نادیا پشم چی، امین حاجی اکبری و الناز ثابت ایمانی هستند

عوامل تولید و ساخت سریال آنام

اسماعیل عفیفه (تهیه کننده)، جواد افشار (کارگردان)، امیر عباس پیام (نویسنده)، عزیز علیزاده (مجری طرح)، آرش زینال خیری (مدیر تولید)عبداله عبدی نسب (مدیرتصویربرداری)، سید جلال موسوی (طراح گریم)، هادی افشار (مدیرصدابرداری)، مجید رضا فاضلی (برنامه ریز و دستیار کارگردان) ، امیر کرباسچی و عارفه رشیدی (دستیاران کارگردان)، داریوش اسقایی (منشی صحنه)، مجتبی احمدی( مشاور رسانه ایی)، شهرام قدیری (طراح صحنه و لباس)، سحر خزایی (دستیار لباس)، سعید قلی زاده ، وحید شاه کمانی (دستیاران صحنه) ، مهدی پیله وریان و مرتضی کریمی (مدیران تدارکات)

نقد سریال

سرپوش هنریسریال «آنام» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه تولید شده که در آن بازیگرانی مانند گلچهره سجادیه، عبدالرضا اکبری، شبنم قلی خانی، سیروس گرجستانی و مجید واشقانی به ایفای نقش می پردازند.

مجموعه «آنام» داستان زندگی دختری به نام مارال را روایت می کند که در میان مخالفت های پدر بزرگش و همچنین سایر اطرافیان، با یک پسر شهری ازدواج می کند و همین موضوع بین او و خانواده سهند به عنوان جوان عاشق مارال، کشمکش هایی بوجود می آورد.

داستان «آنام» هر چند از نظر شخصیت پردازی تقریبا سریال قابل دفاعی است اما فلاش بک های متعدد روایت داستان، باعث شد که مخاطب در برخی مواقع با سردرگمی روبرو شود به ویژه برای کسانی که در فواصل پخش سریال به هر دلیلی سکانس هایی از آن را ازدست داده باشند، این سردرگمی و گم کردن داستان بیشتر دیده می شود.

افشار چنانچه در ساخت این سریال، تعداد این فلاش بک ها را کمتر یا داستان را به صورت تاریخی روایت می کرد شاید بهتر می توانست مخاطب را بیشتر با داستان فیلم همراه کند.

فلاش بک های مکرر باعث شد که ذهن مخاطب بطور پیاپی بین گذشته و حال داستان درگیر و سرگردان باشد که همین پراگندگی داستان باعث شده که درک و فهم داستان را برای برخی از بینندگان دشوار سازد.

در برخی قسمت های این سریال، فلاش بک ها بیش از ماجراها و داستان حال حاضر شخصیت های داستان است و این مساله ذهن مخاطب را از داستان منحرف می کند.

مارال قبل از سهند با احمد ازدواج می کند که بخاطر دستکاری ترمز خودرو که توسط پسرعموی سهند انجام می شود فوت می کند. مارال از او باردار است و با وجود مخالفت اطرافیان در تلاش است که فرزند احمد را بدنیا بیاورد و بزرگ کند.

مارال که اکنون کارخانه دار بزرگ است و با اینکه تاکنون بیش از ۳۰ قسمت این سریال پخش شده هنوز بطور مشخص بیننده نمی داند که او چگونه به این ثروت و کارخانه رسیده هر چند در روایت این داستان آمده که زمین های فراوانی به او رسیده است.

داستان همچنین چگونگی بدنیا آمدن آرزو را تشریح نمی کند و همین موضوع داستان را با پیچیدگی هایی روبرو می سازد و به همین دلیل اگر داستان به صورت تاریخی روایت می شد شاید این اشکالات بوجود نمی آمد.

مارال که اکنون دختر خود آرزو را پیدا می کند و با بیژن زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند و باردار نیز هست بانام ماهگل به زندگی آنان وارد شده است.

ماهگل در عین اینکه فرد ثروتمندی است در خانه دخترش بی آنکه آرزو بداند که مادر واقعی اش است به عنوان خدمتکار مشغول کار است. فیلم در همه این سکانس ها، تلاش و مبارزه خستگی ناپذیر مارال در دوران جوانی و هم در نقش ماهگل در دوران پیری را روایت می کند.

گلچهره سجادیه در نقش ماهگل برای ایفای این نقش از میمیک صورت مناسب برخوردار است و در سایر سکانس ها نیز بخوبی نقش یک مادر رنجیده، مضطرب و نگران را ایفا می کند.

با اینحال سریال «آنام» از نظر روایت داستان با پیچیدگی هایی روبرو است که وجود داستانک های دیگر در کنار داستان اصلی سریال نیز هیچ کمکی در روایت روان این داستان نمی کند.

داستانک های مختلف در کنار فلاش بک های متعدد، روایت داستان این فیلم را به صورت قطعه قطعه در آورده که از این نظر فیلم با انسجام خاصی به بیننده ارائه نمی شود.

افشار پیش از این دستکم کارگردانی ۱۲ سریال و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه خود داشته که در میان این آثار می توان کیمیا و برادر را از جمله کارهای شاخص وی نام برد.

 

سریال آنام جواد افشار سریال آنام جواد افشار سریال آنام جواد افشار  سریال آنام جواد افشار سریال آنام جواد افشارسریال آنام جواد افشار   سریال آنام جواد افشار  سریال آنام جواد افشار   سریال آنام جواد افشار   سریال آنام جواد افشار   سریال آنام جواد افشار  سریال آنام جواد افشار  سریال آنام جواد افشار  سریال آنام جواد افشار   سریال آنام جواد افشار    سریال آنام جواد افشار  سریال آنام جواد افشار  سریال آنام جواد افشار    سریال آنام جواد افشار

[ad id='39844']

13 دیدگاه دربارهٔ «نقد بررسی کامل سریال آنام جواد افشار با بازی شبنم قلی خانی»

  1. باسلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران سریال آنام دست مریزاد به آقای افشار فقط یه گله مندی دارم چرا سریال به این زیبایی پایانش مشخص نشد قراره چه اتفاقاتی بیفته مثلا چه بلایی سربرزو میاد یا محمدعلی و آفرین یا بیژن و پدر زنش و عاقبت کارخانه مارال یا رفتار آرزو با خانواده مارال بخصوص سهند و هزاران اما و اگر دیگه به نظرم بهترین کاری که میشه مردم رو قانع کرد ساخت آنام ۲ میباشد که امیدواریم……

  2. پسری ۲۳ساله هستم تا این سن به یاد ندارم که اینگونه از ته ته قلبم گریه کرده باشم و اشک هایم بر روی صورتم ریخته باشد در قسمت آخر واقعن اشک ریختم و قلبم خالی شد باتشکر از سازنده و بازیگران

  3. سلام عرض ادب .گارگردان و عوامل اجرایی فیلم واقعا بی ادبی کردن درشهرستان کلیبر درفیلم از چندین نفر استفاده کردند که نمونش خودم بودم ولی هیچ اسمی درپایان فیلم قید نشده کسانی که خونه هایشان را دراختیار فیلم گذاشتن ویادر بازی مشارکت کردن

    1. پسری ۲۳ساله هستم تا این سن به یاد ندارم که اینگونه از ته ته قلبم گریه کرده باشم و اشک هایم بر روی صورتم ریخته باشد در قسمت آخر واقعن اشک ریختم و قلبم خالی شد باتشکر از سازنده و بازیگران

  4. سلام
    سریالهای ایرانی خیلی جذابند بخصوص سریالهایی که به زندگی خودمان نزدیکن ومن شخصا هر سریالی که خوشم بیاد سعی میکنم هیچ قسمتی رو از دست ندم سریال انام یکی از آنها بود ولی من موندم این همه زحمت کشیدن ولی موقع تمام کردن مثل سیم کشی کردن همه رشته ها رو بهم گره میزنند و تمام میکنند و اخر سریال حال آدم و میگیرند مثلا تو این سریال بهم رسیدن آفرین و محمدعلی معلوم نشد یا از برزو اینهمه نفرت داشتیم خیلی خلاصه پرونده ا ش بسته شد در حالی که نقش اول مارال بود از موضوع برزو باخبر نشد ودیگر احتضار که داشتیم این بود که آرزو ومارال بهم برسند و ارزو شفا پیدا کند و محمد علی و آفرین عروسی بگیرند و مثلا بیژن ارز امید عذر خواهی کند یا از مارال بابت آن همه زحمتی که در منژلشان کشیده بود قدردانی کند اگر اینااتفاق می افتاد خیلی حالمون خوب میشد ولی با اینجور تمام شدن ایس ردگی به ادم دست میده انشالله که فیلمسازان به این نکات توجه کنند در سریالهای بعدی این نکات رو در نظر بگیرند.

  5. سلام
    سریالهای ایرانی خیلی جذابند بخصوص سریالهایی که به زندگی خودمان نزدیکن ومن شخصا هر سریالی که خوشم بیاد سعی میکنم هیچ قسمتی رو از دست ندم سریال انام یکی از آنها بود ولی من موندم این همه زحمت کشیدن ولی موقع تمام کردن مثل سیم کشی کردن همه رشته ها رو بهم گره میزنند و تمام میکنند و اخر سریال حال آدم و میگیرند مثلا تو این سریال بهم رسیدن آفرین و محمدعلی معلوم نشد یا از برزو اینهمه نفرت داشتیم خیلی خلاصه پرونده ا ش بسته شد در حالی که نقش اول مارال بود از موضوع برزو باخبر نشد ودیگر احتضار که داشتیم این بود که آرزو ومارال بهم برسند و ارزو شفا پیدا کند و محمد علی و آفرین عروسی بگیرند و مثلا بیژن ارز امید عذر خواهی کند یا از مارال بابت آن همه زحمتی که در منژلشان کشیده بود قدردانی کند اگر اینااتفاق می افتاد خیلی حالمون خوب میشد ولی با اینجور تمام شدن ایس ردگی به ادم دست میده انشالله که فیلمسازان به این نکات توجه کنند در سریالهای بعدی این نکات رو در نظر بگیرند.

  6. واقعا متاسفم برای صدا وسیما
    مادر من بعد از قسمت آخر فیلم فقط گریه میکرد
    آخه این ها چیه میسازید خجالت بکشید
    چرا مردمو به گریه میندازید خدا نشناسا
    اونوقت میگن چرا مردم ماهواره میبینند

  7. سلام خدمت مردم ایران و مخصوصا بازیگران زحمت کش فیلم آنام ،من تا قسمت آخر این فیلم قشنگ و آموزنده رو دنبال کردم فقط میخواستم بگم درتمام عمرم تنها فیلمی بود که عاشقش شدم اینقدر روی من تاثیرگذاشت واقعا فوق العاده بود واقعا عالی بود بسیار ازتون سپاسگزاریم

  8. سلام
    چرا سریالای ایران پر از سوتی و گافه؟؟؟؟
    چرا همچین فیلمی باید همچین اشتباه مسخره ای داشته باشه که تو قسمت سوم مارال به آرزو بگه بچه گمشده اش یا مرده اش پسره ولی تو قسمتای آخر یادشون بره بگن دختر بوده اسمش سارا … واقعآ جای تاسفه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *