معرفی ابرشرورهای کمیک بوک های دی سی DC دث‌ستروک Deathstroke

[ad id='39844']

دث‌ستروک Deathstroke

دث‌ستروک Deathstroke

ناشر : DC

خالق : مارو ولفمن، جرج پرز

اولین حضور : شماره ۲ New Teen Titans (دسامبر ۱۹۸۰)

نام واقعی : اسلید جوزف ویلسون

توانایی خاص : فریب‌دهنده ماهر، هوشی در حد یک نابغه، سرعت، توانایی و استقامت ابرانسانی، مهارت بالا در مخفی کاری، دسترسی به تجهیزات با تکنولوژی بالا، قدرت احیاء، استاد هنرهای رزمی، مبارزات رودررو، شمشیرزنی، تیراندازی و کار با سلاح

دنیای محل زندگی : زمین

وضعیت : زنده

 

در شانزده سالگی، اسلید ویلسون تصمیم گرفت تا در ارتش ایالات متحده نام نویسی کند، بنابراین از خانه فرار کرد و درباره سنش به ارتش دروغ گفت. طولی نکشید که استعداد و مهارت‌های خود در جنگ‌های چریکی را به نمایش مافوقانش گذاشت و به همین دلیل بارها و بارها توسط مافوقانش ترفیع می‌گرفت.

بعد از مدتی شهرتش او را به زیر پر و بال «ادلاین کین Adeline Kane» کشاند، معلمی که بعدها مافوق، دوستش، چندی بعد همسرش و مادر فرزندش شد. اسلید زیر نظر فرمانده کاپیتان ادلاین کین آموزش دید و او را شگفت زده کرد و ثابت کرد که در رزم و پیکار، خبره است و استعدادها و مهارت‌های تحسین برانگیزی دارد.

اسلید در بسیاری از سبک های رزمی استاد شد و به مقام سرهنگ دومی ارتقا یافت. مدتی بعد او یک رابطه رمانتیک و عاشقانه را با ادلاین شروع کرد که نتیجه این رابطه، یک فرزند پسر بود.

مدتی بعد از تولد اولین پسرش «گرنت ویلسون Grant Wilson» ارتش از او خواست که در یک آزمایش محرمانه پزشکی داوطلب شود. درباره این آزمایش به او گفته شد که روشی است برای دفاع در برابر سرم حقیقت گویی دشمن. (بعدها آشکار شد که این آزمایش در واقع تلاشی بوده برای خلق ابر سربازان ابرانسان.) او این پیشنهاد را قبول کرد.

بدن اسلید به این آزمایش واکنشی وحشیانه نشان داد؛ این آزمایش او را پرخاشگر و خشمگین کرد، بنابراین او می‌بایست در هنگام تولد دومین پسرش، «جوزف ویلسون Joseph Wilson» بستری بماند. کمی بعد، اسلید متوجه می‌شود که آزمایش درست عمل کرده و در واقع قدرتش، سرعتش، حس‌هایش، استقامتش، عقلش و واکنشش را بیشتر از هر انسان معمولی دیگری افزایش داده است. با وجود وظایفش در ارتش که فقط به میز کار محدود می‌شد، اسلید خودش را مشغول به شکار حرفه‌ای کرد تا شاید جای خالی یک مبارز را در درونش حس نکند و با ادلاین کین ازدواج کرد. ولی این زندگی هم عمر درازی نداشت؛ چرا که «ویلیام رندولف وینترگرین William Randolph Wintergreen»، دوستی که اسلید تمام عمر می‌شناخته، به یک عملیات با احتمال پیروزی صفر فرستاده شد و دستگیر شد. هنگامیکه مافوقانش اعلام کردند که کاری از دستشان بر نمیاید، اسلید مجبور شد که این کار غیرممکن را انجام دهد؛ او یک لباس مخصوص سر هم کرد و بدون اجازه از ارتش و مافوقانش به یک عملیات انفرادی به قصد نجات دوستش رفت. در آخر، او موفق به نجات دوستش شد ولی بعلت نافرمانی از دستورات، خلع درجه و اخراج شد. اسلید این را به فال نیک گرفت. او از ارتش و قانون فرمانبرداری کورکورانه آن، به ستوه آمده بود. بنابراین لباس شخصیت دث‌ستروک نابودگر Deathstroke the Terminator را طراحی کرد؛ بزرگ‌ترین مزدوری که دنیا تابحال شناخته. مزدوری که از دانش‌های نظامی که زیر نظر استاد هنرهای رزمی «نیتس Natas» گذرانده، استفاده می‌کند.

آفرینش


اسلید ویلسون توسط مارو ولفمن و جرج پرز خلق شد. اولین حضورش در شماره دوم کمیک «تایتان های نوجوان» بوده است. دث‌ستروک در ابتدا با نام «نابودگر The Terminator» شناخته شده بود ولی چهار سال بعد، با معروف شدن سری فیلم‌های «نابودگر Terminator» با بازی آرنولد شوارتزنگر این نام بعلت جلوگیری از گیج شدن اذهان عمومی به فراموشی سپرده شد.

سیر تکاملی کارکتر


 

دوران مدرن: زمین جدید 

زمین جدید

بسته به نویسنده کمیک‌های این شخصیت، دث‌ستروک می‌تواند شخصیتی مزدور و وحشی و مسلح، قاتلی بی رحم یا یک ضد قهرمان دوست داشتنی یا فقط مزدوری باشد برای پر کردن صفحات کمیک. کارکتر او تحت قوانین اخلاقی خاصی شکل گرفته که  ممکن است در شرایط مختلف زندگیش این قوانین تغییر کنند. وقتیکه قوانینش سفت و سخت باشد، او می‌تواند جزو آدم خوب‌ها باشد، ولی در دیگر مواقع، او می‌تواند کاملا شرفش را زیر پا بگذارد و با خونسردی و عاری از هرگونه احساس کاری را انجام دهد در حد نابودی کل یک شهر (مثل نابودی شهر «بلادهون Blüdhaven»  در آرک داستانی «بحران لایتناهی Infinite Crisis»)  یا قتل یک گروه نوجوان مزدور.

پس از فلشپوینت: زمین –

۰

کایل هیگینز نویسنده، دث‌ستروک را به شخصیت خونخوار و بی باک گذشته برگرداند.

در زمین ۰

بعد از به پایان رساندن یک قتل خون آلود در موسکو که شامل گردن زدن یک هدف هم می‌شد اسلید توجه یک مشتری جدید را به خود جلب کرد: «کریستوفChristoph» یک قرارداد جدید را به اسلید پیشنهاد می‌دهد. قراردادی که اسلید را مجبور می‌کند تا با یک گروه پشتیبانی جوان و نفرت انگیز که خودشان را رفقای آلفاThe  Alpha Dawgs می‌نامیدند همکاری کند. دث‌ستروک به قرارداد عمل کرد و کارش را انجام داد ولی در آن حین یک کیف و یک راز را کشف کرد. کیف را به کریستوف برمی‌گرداند و قبل از ترک آنجا، از این جهت که رفقای آلفا را به چشم یک رقیب می‌دید، آن ها را می‌کشد سپس آنجا را ترک می‌کند. این نسخه از دث‌ستروک، یکی از اعضای سابق گروه برتر «تیم Team 7»  نیز بوده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *