جزئیات تبرئه سعید طوسی از پرونده تجاوز به کودکان

[ad id='39844']

 

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده متهم پرونده کودک‌آزاری یک قاری قرآن اعلام کرد: پیش از این مکاتباتی از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و قضایی و حقوقی مجلس انجام داده و نامه‌نگاری این دو کمیسیون با مقامات قضایی را منتشر کرده بودیم اما متاسفانه باوجود آن‌که ۳ ماه از این پیگیری‌ها می‌گذرد، هیچ پاسخی از سوی دستگاه قضایی به این ۲ کمیسیون داده نشد.

پیگیری اولیای ۲ کودک آزاردیده از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

وی افزود: اخیراً اولیای ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و در ادامه پیگیری شکایتشان یک نسخه از رای را به بنده و یک نسخه نیز به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کردند.

حکم ۴ سال حبس برای متهم در دادگاه بدوی

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور حکم تبرئه متهم پرونده کودک‌آزاری توسط یک قاری قرآن گفت: این متهم در دادگاه بدوی به ۴ سال حبس محکوم شده بود و بنابر قرائن رییس شعبه ۶۵ قصد داشت رای دادگاه بدوی را تایید کند و آماده صدور رای بود که گویا حدود ۲ سال قبل پرونده را از این شعبه گرفتند.

پیگیری ناکام رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن پرونده

رییس فراکسیون شفاف‌سازی اقتصادی و انضباط مالی یادآور شد: باوجود پیگیری‌هایی که از سوی رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن این پرونده صورت گرفته بود، پرونده بازگرداننده نشد.

انتقال ۲ مستشار به شعبه ۵۶ برای نقض حکم دادگاه بدوی و صدور حکم تبرئه

او خاطرنشان کرد: اخیراً ۲ مستشار از شعبه‌ای دیگر به این شعبه منتقل شدند و درحالی که رییس و مستشار این شعبه نظری متفاوت داشتند، با رای ۲ مستشار شعبه‌ای دیگر رای را صادر کرده و با نقض حکم دادگاه بدوی، رای به تبرئه این متهم دادند.

عضو فراکسیون امید اضافه کرد: حدود یک هفته پس از صدور رای، پدر ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و مراتب را اعلام کردند.

خانواده کودکان آزاردیده به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشت

صادقی در پایان با بیان این‌که ۲ کودکی که مورد آزار قرار گرفتند، وکیل نداشتند، خاطرنشان کرد: محکوم علیه وکیل دارد اما این خانواده به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشت و با این حال ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیر این پرونده خواهیم بود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *