ارتباط درویش های گنابادی با محمد حسینی و جریان ری استارت

[ad id='39844']

 

خبرگزاری فارس: جواد کریمی قدوسی پیرامون آشوب اخیر دراویش گنابادی در خیابان گلستان تهران، اظهار کرد: ماجرا با دستگیری دو سارق خودروهای پراید در حوالی خیابان پاسداران آغاز می‌شود که بهانه‌ای برای تجمع عده‌ای از دراویش مقابل پاسگاه و اقدامات فرافکنانه مبنی بر اینکه پلیس قصد برخوردهای فرقه‌ای دارد، می‌شود.

وی اضافه کرد: دستگیری این دو شخص صرفا به جهت سرقت بوده اما این عده سعی در فرقه‌ای جلوه دادن موضوع داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، مهم‌ترین موضوع مورد بحث در جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی را ظهور فرقه‌ای افراطی از دراویش گنابادیه بیان کرد و گفت: جریان سنتی دراویش اراده‌ای برای درگیری و چالش‌انگیزی برای نظام جمهوری اسلامی نداشته‌اند بلکه این افراد، شاخه‌ای منشعب از فرقه دراویش گنابادی هستند که معتقدند دراویش سنتی نمی‌توانند امیال و آرزوهای نسل جدید دراویش را برآورده کنند.

وی افزود: این فرقه افراطی، جریانی نسبتاً مستقل از دراویش سنتی با رهبری مستقل هستند که هیچ‌گونه علاقه‌ای به نظام جمهوری اسلامی ندارند و با جریان «ری استارت» کاملاً مرتبط‌اند؛ مستندات موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد مدیر ری استارت و خانواده‌اش از لحاظ اعتقادی با جریان دراویش مرتبط و همسو هستند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه این فرقه دراویش افراطی، ایجاد چالش و درگیری امنیتی با جمهوری اسلامی را در دستور کار دارند، گفت: این‌گونه اقدامات و آشوب‌ها مستقیماً با هدایت و حمایت جریان‌های معاند نظام انجام می‌شود؛ این جریان، در واقع فرقه جدیدی است که رهبری نورعلی تابنده را قبول ندارند اما تا جایی که بتوانند از موقعیت وی سوءاستفاده می‌کنند.

وی از دستگیری دو نفر از رهبران این فرقه افراطی که اخیراً نیز جزو بازداشت‌شدگان پرونده ۹ دی بوده‌اند، خبر داد و گفت: «شریعتی‌مقدم» و «فائزه عبدی‌پور» که در ایجاد درگیری‌های ۹ دی مقابل دانشگاه نقش داشتند نیز بین سران دستگیر شده اغتشاشات اخیر هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: بنا بر گزارش وزارت اطلاعات، این دو شخص هم جزو جریان‌های سوسیالیستی هستند و هم جاسوس شبکه‌ها و رسانه‌های معاند نظام که پس از اتفاقات ۹ دی به قید وثیقه آزاد می‌شوند اما دوباره در اغتشاشات اخیر دراویش دستگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: کسری نوری و حمید برازی از دیگر رهبران فرقه جدید دراویش افراطی هستند، سعی در فرافکنی و فرقه‌ای نشان دادن اغتشاشات اخیر دارند به‌طوری‌که حتی از صدور اطلاعیه از طرف نورعلی تابنده برای آرام شدن اوضاع جلوگیری کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: بعد از اولتیماتوم، نیروی انتظامی ظرف ۲۰ دقیقه اوضاع را به حالت عادی برگرداند و حدود ۳۰۰ نفر از افراد و ۹۵ درصد رهبران این فرقه افراطی را دستگیر کرد.

وی ضمن اظهار تأسف از خسارت‌های زیادی که متوجه اموال عمومی و اموال شخصی مردم شده، گفت: تمام این خسارت‌ها که رقم بسیار سنگینی است باید از این افراد اخذ شود و مردم نیز باید در مراجع قضایی طرح دعوا کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های معنوی درگیری‌های اخیر، تأکید کرد: حالا که این افراد با انجام اقدامات این‌چنینی و اغتشاشات از نظام جمهوری اسلامی هزینه کرده‌اند، مسؤولان امنیتی نباید در کنترل این فرقه نوظهور، تندرو و آشوب گر سهل‌انگاری کنند.

وی به تصمیم کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه امروز خود پیرامون این موضوع اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از تکرار این حوادث، دولت باید لایحه‌ای جهت رفع خلأهای قانونی برای برخورد با این جریانات به مجلس ارائه کند تا نمایندگان ملت در اسرع وقت، قوانین مقتضی را وضع نمایند.

کریمی قدوسی به نقش رسانه ملی در تبیین ریشه‌های این اغتشاشات برای مردم اشاره کرد و گفت: رسانه ملی باید اطلاع‌رسانی کافی در این زمینه داشته باشد چراکه بحث‌های فرقه‌ای همیشه مورد طمع دشمنان انقلاب بوده و هست و امروز بیش از هر زمان دیگر رسانه‌های معاند سعی دارند از چنین فرصت‌های به نفع نیات شوم و تفرقه‌افکنانه خود استفاده کنند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *