بررسی و نقد داستان سریال انیمیشنی ریک و مورتی

[ad id='39844']

 

آلبالو – چه  کسی حدس میزد که مدرک مرگ توپاک شکور در سریال طنز شبکه Adu*lt Swim، ریک و مورتی نهفته باشد؟

خالقان سریال ریک و مورتی، “دن هارمون” و “جاستین رویلند” از قسمت آخر فصل سوم سریالشان که بیشتر داستانش در کاخ سفید میگذشت استفاده کردند و چند توطئه مشهور را بیان کردند.

عنوان این قسمت Rickchurian Mortydate نام دارد. برای شماهایی که نمیدانید جریان چیست باید بگویم که این عبارت اشاره دارد به Manchurian Candidate (کاندیدای منچوری) که یک کتاب و دو فیلم درباره آن نوشته و ساخته شده است. این کتاب روایتگر داستان شست و شوی مغزی یک فرد روس برای ترور رئیس جمهور آمریکاست. “هارمون” سال گذشته در مصاحبه ای با VICE نظرش را درباره این توطئه ها اعلام کرد و گفت “وقتی جان کندی ترور شد، بخشی از ذهن شما آماده پیوند دادن مدارک و اتفاقات مختلف برای اثبات این مهم بود که این قتل با یک نقشه و طرح شرورانه و از پیش تعیین شده، انجام شده است.”

هارمون توطئه ها را راهی برای مقابله با واقعیت توصیف میکند و میگوید “این درست مانند وقتی است که مردم اجتناب از خوردن قارچ ها را به ذوب شدن یخ های قطبی ربط میدهند و میخواهند خودشان را با این چیزها متقاعد کنند.” سپس “رویلند” نیز با کنایه میگوید “پس ترور کندی کار خودی ها بوده است.”

 

در بین جنگ و دعوای بین ریک و رئیس جمهور آمریکا (کیث دیوید) هنگامی که آن ها به درون تونل های زیرزمین مخفی کاخ سفید میروند، ده ها راز و توطئه فاش میشود. صحنه های مبارزات سریع است و شما خیلی از افشاگری های ریز نهفته در این سکانس را از دست میدهید. پس ما این سکانس را با سرعت پایین نگاه کردیم تا بتوانیم تمامی توطئه هایی را که سازندگان در این قسمت مخفی کرده اند ببینیم.

 

  1. فرود بر کره ماه ساختگی بود

زیر کاخ سفید، یک نسخه کپی دقیق از سفینه آپولو ۱۱ و یک صحنه فیلمبرداری از سطح کره ماه وجود دارد که برای آنهایی که باور دارند فرود بر کره ماه ساختگی بوده است، یک مدرک مهم قلمداد میشود. این ایده که آمریکا فرود بر کره ماه در دهه شصت میلادی را برای پیروزی در رقابت با روسیه در کشف و تصرف فضا الکی ساخته باشد، خیلی جذاب به نظر میرسد؛ مخصوصا که با دیدن وضعیت رسانه و مدیا در دنیای امروز، باید به همه چیز با دیده شک و تردید بنگریم.

 

  1. حادثه ۱۱ سپتامبر کار خودی ها بود.

یک مدل از برج های دوقلو که یکی از آن ها سوخته و دیگری خراب شده است، در این قسمت دیده میشوند که به این توطئه اشاره دارند که حادثه تروریستی حمله به برج های دوقلوی تجارت جهانی در روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، کار خود آمریکایی ها بوده و “جورج بوش“ و “دیک چینی“ با پنتاگون هماهنگ کرده بودند. ما نمیدانیم که آیا ریک درباره ۱۱ سپتامبر ناراحت بوده است یا نه؛ ولی میدانیم که در قسمت اول فصل سوم، The Rickshank Rickdemption،  ما خاطره ای از ریک را میبینیم که دارد حادثه ۱۱ سپتامبر را از تلویزیون تماشا میکند و غر میزند که “آن ها قراراست که آزادی مان را از ما بگیرند!”

 

 

  1. سازمان سیا “جان اف کندی“ را ترور کرد

جعبه های گلوله و لیموزین مدل دهه ۶۰ آغشته به خون که با پرچم های کوچک ایالات متحده تزیین شده است، به سرعت بزرگترین توطئه مربوط به دولت آمریکا را به ذهن می­آورد؛ ترور “جان اف کندی“.

 

  1. سازمان سیا توپاک شکور را ترور کرد

اگر شما از آن دسته افرادی نیستید که فکر میکنند توپاک زنده است و در کوبا، در ساحلی، جایی درحال آفتاب گرفتن است، پس احتمالا معتقد هستید  که سازمان سیا مسئول قتل رپر و فعال سیاسی معروف، “توپاک شکور” است. به هرحال طبق دانسته های ما، هیچ نظریه و توطئه ای وجود ندارد که توپاک زیر پارکت های کاخ سفید دفن شده باشد.

 


  1. تابلوی نقاشی قلابی، عبوراز رودخانه دلاور

در کنار صحنه ساختگی فرود ماه، یک گروه مانکن شبیه تابلو نقاشی معروف امانوئل لنتوز، George Washington’s crossing of the Delaware در کنار یک دیگر قرار داده شده‌اند. این تابلو که ۶۰ سال پس از نبرد جورج واشنگتن در دوران انقلاب آمریکا کشیده شده است، پر از اطلاعات نادرست است. یکی از معلم های شهر نیویورک از این تابلو استفاده می‌کند تا توضیح دهد اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه‌ها همیشه صحیح نبوده‌اند. گنجاندن تابلوی مذکور در این قسمت، ارجاع به تاریخی جعلی و نامعتبر است، مگر اینکه رویلند و هارمون به پیامی مخفی شده در پشت تابلو دست پیدا کرده باشند که ما از آن بی خبریم.

 

  1. فراماسون ها ایالات متحده را رهبری میکنند

صورت ریک با یک پنج ضلعی سرخ رنگ با شمع های کوچک برخورد میکند که میتواند به نظریه در حال گسترش “مارک واتسون” مبنی بر “دولت محصور – Occult Government” اشاره داشته باشد. ستاره پنج پر نیز یادآور نماد ماسونی است که اشاره به فرقه های ایلومیناتی و فراماسونری دارد که در بخش های مختلف کاخ سفید نفوذ کرده اند و درحال پیش بردن طرح “نظم نوین جهانی” هستند. یا شاید این تصویر چیزی جز یک عوض شدن سریع تصویر نیست.

 

  1. دولت آمریکا موفق به ارتبط با بیگانگان شده است

یک بشقاب پرنده در پشت صحنه مربوط به ۱۱ سپتامبر پنهان شده است که به ارتباط دولت با فضایی ها، پس از پیروزی زمین در مسابقه موسیقی بین سیاره ها یا درگیری احتمالی با دولت فدرال کهکشان اشاره دارد. بعضی از نظریه پردازان توطئه اعلام میکنند که این بشقاب پرنده مربوط به نفوذ موجودات فضایی (UFO) به درون کاخ سفید است؛ ولی ما همه میدانیم که دولت امریکا وسایل مربوط به موجودات فضایی را در “منطقه ۵۱” نگه داری می‌کند!

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *