آیا صدا و سیما حق پخش جام جهانی روسیه را خریده است

[ad id='39844']

[stextbox id=’warning’]بر اساس گزارش های منتشر شده، فیفا تا سال ۲۰۲۲ باید ۱.۸۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند و فروش حق پخش تلویزیونی جان جهانی اصلی ترین منبع درآمد فیفا خواهد بود.[/stextbox]

 

 

 فیفا حق پخش تلویزیونی امسال را به صورت رسمی به ۱۰۱ کشور فروخته و البته در این فهرست اثری از ایران به چشم نمی خورد. با این حال برخی از کشور ها نیز با واسطه حق پخش این رقابت های را خریداری کرده اند و به نظر می رسد صدا و سیما از این طریق حق پخش تلویزیونی رقابت های جام جهانی را خریده باشد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، فیفا تا سال ۲۰۲۲ باید ۱.۸۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند و فروش حق پخش تلویزیونی جان جهانی اصلی ترین منبع درآمد فیفا خواهد بود.

شبکه های بین المللی مطرحی چون «Sky»، «Bein Sport»، «ARD» و «ZDF» آلمان، «Mediaset» ایتالیا، «Yle» فنلاند و «TRT» ترکیه در بین شبکه های دارای حق پخش هستند.

پوشش رادیویی این رقابت ها که پیش از عصر نفوذ و استفاده عمومی از تلویزیون رواج بسیاری داشته هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد و جالب است بدانید ۴۰ کشور به صورت رسمی حق پوشش رادیویی این رقابت ها را از آن خود کرده اند و گزارشگران رسمی این ۴۰ کشور به زودی عازم روسیه خواهند شد.

در سوی دیگر اقیانوس، سال گذشته شبکه های آمریکایی نیز رقابت سنگینی برای خرید حق پخش تلویزیونی رقابت های فوتبال پشت سر گذاشتند. با توجه به این که فوتبال در آمریکا هیچ وقت به عنوان ورزش اول تا سوم این کشور نبوده، ولی در طی دهه گذشته با توسعه لیگ «MLS»، رفته-رفته آمریکایی ها نیز به دیدن زنده مهم ترین رقابت های فوتبال علاقه مند شده اند. امسال شبکه فاکس پوشش زنده جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در آمریکا را بر عهده خواهد داشت و این شبکه ۳۸ بازی از مجموع ۶۴ بازی را به صورت زنده پخش خواهد کرد.

مراسم و بازی افتتاحیه بین روسیه و عربستان سعودی در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه جهان پخش خواهد شد و انتظار می رود تا رکورد بیشترین بینده رقابت های ورزشی تاریخ امسال برای بازی فینال شکسته شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *