احضار سفیر فرانسه به دلیل بازداشت دیپلمات ایرانی

[ad id='39844']

[quote]گروهک ترویستی منافقین پس از ناکامی در نشست سالانه خود و برای جبران شکست در کسب حمایت سیاسی در جهت اهداف ضد انسانی و ضد ایرانی خود و نیز با توجه به سفر موفق ریاست جمهوری اسلامی ایران به دو کشور اروپایی همانند گذشته مبادرت به برنامه ریزی و اجرای سناریوی دیگری کردند[/quote]

اولین واکنش را محمدجواد ظریف با توییت نشان داد، او نوشت: «چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی، افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و آماده همکاری با همه مقامات ذی‌ربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می‌باشد»

بعد از توئیت ظریف، بهرام قاسمی (سخنگوی وزارت امور خارجه) هم واکنش نشان داد و به «ایرنا» گفت: گروهک ترویستی منافقین پس از ناکامی در نشست سالانه خود و برای جبران شکست در کسب حمایت سیاسی در جهت اهداف ضد انسانی و ضد ایرانی خود و نیز با توجه به سفر موفق ریاست جمهوری اسلامی ایران به دو کشور اروپایی همانند گذشته مبادرت به برنامه ریزی و اجرای سناریوی دیگری کردند تا بتوانند ضمن تاثیر گذاری بر این سفر اروپایی نسبت به تخریب جایگاه و موقعیت ایران و ایرانیان نزد افکار عمومی اروپا در این مقطع حساس کنونی تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: طبق اطلاعات موجود افراد بازداشت شده در کشور بلژیک از اعضای شناخته شده و عملیاتی آن سازمان تروریستی محسوب می شوند و مقامات ذی صلاح ایران آمادگی دارند تا با ارایه اسناد و مدارک لازم در جهت روشن ساختن ابعاد واقعی این سناریوی از پیش طراحی شده گروه مزبور همکاری های لازم را به عمل آورد.

اما وقایع مربوط به بمب گذاری ناکام در همایش سالانه منافقین همچنان ادامه دار شد و امروز نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به موضوع بازداشت دیپلمات ایرانی در آلمان واکنش نشان داد. وی گفت: آمریکا از نزدیک گزارش‌های مربوط به این ماجرا را زیر نظر دارد.

پس از واکنش امروز صبح آمریکایی ها ساعاتی پیش سفیر فرانسه در تهران به وزارت خارجه احضار شد. در این احضار به سفیر تاکید شد نباید اجازه داد تا برخی جریان های افراطی که دارای ماهیت تروریستی هستند – اگرچه کوچک و بی ارزش – در پناه اصل آزادی بیان به ترویج افراط گرایی و تروریسم بپردازند.

سفیر فرانسه اعلام داشت مراتب را بلافاصله به دولت خود منتقل و پاسخ را اعلام خواهد کرد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *