معرفی گروه کی پاپ دخترانه سی ال سی CLC

[ad id='39844']

[quote]سی ال سی  CLC یک گروه دخترانه کی-پاپ است که در سال ۲۰۱۵ و زیرنظر کمپانی مکعب سرگرمی شکل گرفت.اعضای این گروه ۷ نفر هستند.[/quote]



نام تولد: چانگ سونگ یون (장승연)
اسم استیج: سونگیون
موقعیت در گروه: لیدر و رقصنده ی اصلی، خواننده
تاریخ تولد: ۶ نوامبر ۱۹۹۶
علامت زودیاک: برج عقرب
قد: ۱۶۳ سانتی متر (۵’۴ “)
وزن: ۴۳ کیلوگرم (۹۴ پوند)
گروه خونی: A

نام تولد: اوه سونگ هی (오승희)
اسم استیج: Seunghee
موقعیت: خواننده اصلی
تاریخ تولد: ۱۹۹۵ اکتبر ۱۰
علامت زودیاک: برج میزان
قد: ۱۶۳ سانتی متر (۵’۴ “)
وزن: ۴۹ کیلوگرم (۱۰۸ پوند)
گروه خونی: A

نام تولد: چوی یو جین (최유진)
اسم استیج: YUJIN
موقعیت: سرب رقاص، خواننده، ویژوال
تاریخ تولد: ۱۹۹۶ اوت ۱۲
علامت زودیاک: لئو
قد: ۱۶۴ سانتی متر (۵’۵ “)
وزن: ۴۲ کیلوگرم (۹۲ پوند)
گروه خونی: A

نام تولد: Chonnasorn Sajakul
اسم استیج: نگاه سورن (손)
نقش: خواننده سرب
تاریخ تولد: ۱۹۹۶ نوامبر ۱۸
علامت زودیاک: برج عقرب
قد: ۱۶۴ سانتی متر (۵’۵ “)
وزن: ۴۸ کیلوگرم (۱۰۵ پوند)
گروه خونی: A

نام تولد: جانگ یی یون (장 예은)
اسم استیج: Yeeun
موقعیت: صفحه اصلی رپر، خواننده
تاریخ تولد: ۱۹۹۸ اوت ۱۰
علامت زودیاک: لئو
قد: ۱۶۶ سانتی متر (۵’۵ “)
وزن: ۴۹ کیلوگرم (۱۰۸ پوند)
گروه خونی: B

نام تولد: چونگ تینگ یان (莊 錠 欣)
اسم استیج: Elkie
نام کره ای: جانگ یونگ هیون (장정흔)
موقعیت: سرب خواننده، رقصنده، ویژوال
تاریخ تولد: ۱۹۹۸ نوامبر ۲
علامت زودیاک: برج عقرب
قد: ۱۶۳ سانتی متر (۵’۴ “)
وزن: ۴۵ کیلوگرم (۹۹ پوند)
گروه خونی: N / A

نام تولد: Eunbin

اسم استیج: Eunbin
موقعیت: رپر سرب، خواننده، ویژوال / چهره گروه
تاریخ تولد: ۲۰۰۰ ژانویه ۶
علامت زودیاک: برج جدی
قد: ۱۶۷ سانتی متر (۵’۶ “)
وزن: ۴۸ کیلوگرم (۱۰۵ پوند)
گروه خونی:

پاپ کره‌ای یا کی-پاپ یک سبک موسیقی شامل پاپ، بابلگام پاپ، رقص، الکترونیک، الکتروپاپ، هیپ هاپ، راک و آر اند بی است که ریشه آن به کره جنوبی بر می‌گردد. این سبک به شکل یک خرده‌فرهنگ در میان نوجوانان و جوانانِ سراسر جهان در آمده و محبوبیت بسیاری کسب کرده‌است و همچنین از دید بسیاری از سایت های معتبر جهان بزرگترین سبک موسیقی آسیا نامیده میشود.کیپاپ دارای معتبرترین مراسم موسیقی در قاره آسیا یعنی ام نت آسیا موزیک آواردز است که در ماه دسامبر در سئول و دو شهر دیگر برگزار میشود و بینندگان جهانی را دارد. نکته قابل توجه این مراسم در سال ۲۰۱۸ رخ داد هنگامی که این مراسم بیش از ۶۰۰ میلیون بیننده تلوزیونی و مجازی را با خود همراه کرده بود که شگفتی اصحاب رسانه جهان را به خود برانگیخت و جزو ۳ مراسم پربیننده تاریخ موسیقی دنیا لقب گرفت.

از ترانه‌های این سبک که همه‌گیر شده‌اند و زبان زد خاص و عام هستند به آهنگ Blood Sweat and Tears و Fake Love از بی تی اس و آهنگ گانگنام استایل از Psy و آهنگ The Boys از Snsd و ..اشاره کرد.

اگرچه در کره جنوبی، کی پاپ دیگر سبک‌های معروف موسیقی را نیز دربر می‌گیرد، اما در خارج از این کشور واژه کی-پاپ معمولاً در تعریف ترانه‌هایی بکار می‌رود که توسط آیدل‌های کره‌ای اجرا می‌شود. این ترانه‌ها بیشتر سبک‌های رقص، رقص الکترونیک، هیپ هاپ و آر اند بی را دربر می‌گیرند.
از گروه سو تای‌جی اند بویز به عنوان آغازگر کی-پاپ مدرن یاد می‌شود که موجب افزایش محبوبیت رقص و رپ در این کشور شد. سبک‌هایی همچون بلد و راک امروزه نیز پر طرفدار می‌باشند.

از اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی، موج کره‌ای بطور چشمگیری در کشورهای حاشیه اقیانوس آرام رواج یافت و به دنبال آن قاره آمریکا، اوراسیا و آفریقای شمالی و اروپا را دربرگرفت. براساس گزارش رویترز، محبوبیت تک‌آهنگ «گانگنام استایل»، ورود جی‌وای‌جی، بیگ بنگ، جی دراگون، گرلز جنریشن و تی-آرا به جدول موسیقی بیلبورد ۲۰۰، راه یافتند و این پایان کار نبود و در سال ۲۰۱۸ میلادی موج کیپاپ بیش از هر زمانی توجه جهانیان را به خود جلب کرد و آن هم کسب رتبه اول چارت آرتیست ۱۰۰ و بیلبورد ۲۰۰ جهان توسط گروه قدرتمند بی تی اس بود , آنها با آلبوم لاو یورسلف تیر و لاو یورسلف انسر برای دو بار پیاپی به صدر جدول این چارت ها رسیدند و با صدرنشینی در آیتونز ۸۵ کشور باآلبوم Love yourself Tear و ترک محبوب Fake Love به رکوردی تاریخی دست یافتند و نام خودشان را در تاریخ موسیقی جاودانه کردند.همچنین نیویورک تایمز، اجرای گروه توانی‌وان در نیوجرسی را به عنوان یکی از «برترین کنسرت‌های سال ۲۰۱۲» نامید.همچنین ، بی تی اس اولین گروه کی پاپی بود که در بیلبورد میوزیک اواردز امریکا دو سال پیاپی برنده جایزه شد .با استفاده از شبکه‌های ارتباط جمعی و جذب کاربران اینترنتی، شهرت کی-پاپ بیش از پیش رو به افزایش است

 

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی گروه کی پاپ دخترانه سی ال سی CLC»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *