خبیث ترین ابرشرورهای مارول و دیسی

[ad id='39844']

۱۰٫ بلک هند و ارتش بلک لنترن ها  (Black Hand & The Black Lantern Corps)

یکی از حریفان هل جردن و ارتش گرین لنترن ها، ویلیام هند ملقب به بلک هند، بیشتر به خاطر نقشش در کراس اور سال ۲۰۰۹ دی سی، تاریک ترین شب، شناخته می شود. در تاریک ترین شب بلک هند به عنوان فرمانده ارتش بلک لنترن ها، لشکری از زامبی های فوق العاده قدرتمند که هریک مجهز به یک حلقه قدرت بودند، ظاهر می شود. بلک هند و بلک لنترن های او با زنده کردن قشون هایی از قهرمانان و شرورانی که قبلا در گذشته بودند، جان قهرمانان شناخته شده ای مانند هاوک من و هاوک گرل را گرفتند.

 

۹٫ مِفیستو  (Mephisto)

مفیستو نزدیک ترین معادلی است که کمیک های ابرقهرمانی می توانند برای شیطان ارائه دهند. گردآورنده ارواح، او بر بی شمار ابعاد موازی جهنمی حکومت می کند و همو مسئول به وجود آمدن گوست رایدر است. او به عنوان موجودی از خباثت خالص، بارها به دیگر شرورها نیز ضربه زده است. یکی از قابل توجه ترین این موارد تسخیر روح سینتیا فن دوم، مادر دکتر دوم است. همانطور که انتظار می رود قهرمانان کمی قابلیت رویارویی با موجودی مثل مفیستو را دارند. هرچند اشخاصی مثل دکتر استرنج و گوست رایدر دست بالاتر را دارند(کمیک دکتر استرنج: لعنت)، اما معمولا برای شکست او به یک تلاش گروهی نیاز است.

 

۸٫ سوامپ ثینگ و من ثینگ (Swamp Thing & Man-Thing) 

با وجود اینکه سوامپ ثینگ و من ثینگ متعلق به دو ناشر مختلف هستند و هریک پیچیدگی و ریزه کاری های شخصیتی مربوط به خود را دارند، اما به نظر درست نمی رسید که دو مکان مختلف را در این لیست به هریک از آنها اختصاص دهیم. به عنوان دو موجود بزرگ و تیره ساخته شده از گیاهان، هردوی این شخصیت ها میتوانند به راحتی توسط خوانندگان و باقی شخصیت های جهان خودشان با یک هیولا اشتباه گرفته شوند. خیلی از داستان هایی که بر روی این دو شخصیت تمرکز می کنند معمولا کمتر ابرقهرمانی هستند و بیشتر به ژانر وحشت تعلق می گیرند.

 

۷٫ سالامون گراندی  (Solomon Grundy)  

یکی از رایج ترین قدرت هایی که در کمیک ها یافت می شود قدرت بدنی خارق العاده است. یکی از رایج ترین هیولاهایی که در ژانر وحشت یافت می شود نیز زامبی است. با در نظر گرفتن این دو گزاره، حضور سالامون گراندی به عنوان یک زامبی با قدرت بدنی خارق العاده در این لیست نباید برای کسی مایه تعجب باشد. مجرم سابقی که در باتلاق کشتار با مرگی نابهنگام مواجه شد، گراندی حالا یک موجود نامیرای قدرتمند است که همواره پس از مرگ دوباره زنده خواهد شد؛ این موضوع او را به یک دشمن سرسخت بدل ساخته که مهار کردنش برای مدت طولانی غیرممکن است.

 

۶٫ اِتریگان اهریمن  (Etrigan the Demon)  

ساخته شده توسط جک کربی برای حضور در هر دو ژانر وحشت و ابرقهرمانی در کمپانی دی سی، جیسون بلاد جاودانه با بر زبان آوردن کلمات خاصی می تواند به اهریمن اتریگان تبدیل شود. اتریگان به عنوان یک ضد قهرمان با اخلاقیاتی بحث برانگیز، با شخصیت هایی در هر دو جناح خیر و شر مبارزه کرده و به ابعاد جهنمی مختلفی از جمله خود جهان زیرین سفر کرده است.

۵٫ دِدمن (Deadman) 

وقتشه که قبول کنیم: ارواح واقعا ترسناک هستند. یک ژانر کامل از سریال های تلویزیونی وجود دارد که به طور کامل مختص همین ارواح است. یکی از وحشتناک ترین شخصیت های دی سی، ددمن، ابرقهرمانی است که تنها یک قدرت واقع دارد؛ او یک روح است. بوستون برند بازیگر سیرکی بود که در میان یک اجرا هدف تیراندازی قرار گرفت اما روحش به زمین متصل ماند. حالت روحانی او قابلیت برقراری ارتباط یا تاثیرگذاری فیزیکی ندارد اما او میتواند به طور موقت بدن دیگران را تسخیر کند و به خاطرات و قابلیت های فیزیکی آنها دست یابد.

 

۴٫ فرنکنشتاین (دی سی)

هیولای فرنکنشتاین یکی از شناخته شده ترین و نمادین ترین شخصیت های تاریخ ژانر وحشت است. مخلوقی که از وصله کاری تکه های مختلف بدن انسان توسط ویکتور فرنکنشتاین به وجود آمده در یونیورس دی سی نقش یک قهرمان را ایفا می کند. او که شمشیر فرشته اعظم میکائیل را حمل میکند تا به حال عضو گروه های مختلفی مانند S.H.A.D.E، جاستیس لیگ دارک و سون سولجرز بوده است و دلاوری جنگی و جاودانگی نامیرای خودش را همواره همراه داشته است.

 

۳٫ دراکولا (مارول) 

مشابه استفاده دی سی از یکی از نمادهای ژانر وحشت یعنی فرنکنشتاین، مارول نیز از شخصیتی با شهرت برابر، یعنی دراکولا، بهره می برد. “ارباب خون آشامان”، دراکولا، مجموعه ای از قدرت های کلاسیک خون آشامی مانند هیپنوتیزم، جاودانگی، و قابلیت تغییر شکل را داراست و همچنین از قدرت و سرعت فرابشری برخوردار می باشد. این تجسم دراکولا تا به حال در کمیک های وحشت بیشماری که درصد بسیار کمی از ژانر ابرقهرمانی را در خود جای می دهند حضور داشته است، اما همچنین سابقه رویارویی با شخصیت های اصلی ای مانند ولورین را نیز در کارنامه خود دارد. با وجود اینکه دراکولا شخصیتی به شدت قدرتمند است، ما خوشحالیم که مارول بیشتر روی شخصیت او تمرکز کرده و ضعف های کلاسیک خون آشامان مانند ضعف در مقابل نور خورشید و نمادهای مقدس را نیز برای او در نظر گرفته اند.

 

۲٫ موربیوس  (Morbius)  

یکی از نخستین شخصیت های ژانر وحشت مارول، موربیوس اهریمن زنده، برنده پیشین جایزه نوبلی است که تصادفا هنگامی که به دنبال درمانی برای بیماری نادر خونی خود بود، خودش را به خون آشام تبدیل کرد. برخلاف دراکولا، موربیوس قطب نمای اخلاقی سفت و سخت تری دارد و معمولا به عنوان یک ضد قهرمان به تصویر کشیده می شود که از قدرت های خون آشامی خود برای برقراری عدالت استفاده کرده و “هوس” های خودش را به سمت کسانی که سزاوارش هستند نشانه می رود. شوربختانه برای موربیوس، او همیشه قادر به مهار انگیزه های خون آشامی خود نیست که این خود به عمیق شدن شخصیت او و پیچیده تر کردن اخلاقیاتش کمک می کند.

 

۱٫ گوست رایدر  (Ghost Rider)  

مرد قد کوتاهی که پس از یک معامله با مفیستو تبدیل به روح انتقام شد. گوست رایدر از مجموعه ای از قدرت ها بهره می برد که او را تبدیل به نزدیک ترین قهرمان به ژانر وحشت کرده است. او که موظف به هدف قرار دادن اشخاص بزهکار و شرور است، از قدرت کنترل آتش جهمی برخوردار می باشد؛ آتشی که نه تنها فرد را می سوزاند، بلکه روح او را نیز مجازات می کند. یکی از جنبه هایی که معمولا در ژانر وحشت اشخاصی مانند جیسون ووریس را به شدت ترسناک می کند عدم توانایی آنها در آسیب دیدن و یا کشته شدن است. گوست رایدر این آسیب ناپذیری را در سطحی بسیار وسیع تر دارد و کاملا در مقابل اسلحه های مرسوم رویین تن است. او همچنین قادر است تا بلافاصله از هر آسیبی که ممکن است ببیند رهایی و بهبود یابد.

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «خبیث ترین ابرشرورهای مارول و دیسی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *