مستند جنجالی QT8: The First Eight تارا وود در مورد تارانتینو

[ad id='39844']

«تارا وود» به تازگی مستندی در مورد دوران فیلمسازی تارانتینو تولید کرده که از زاویه‌ی دید همکارانش روایت می‌شود. این فیلم (QT8: The First Eight) در هفته‌های گذشته افتتاح شد و از ۴ دسامبر (۱۳ آذرماه) در شبکه‌ی نمایش خانگی منتشر می‌شود.

در این مستند «استیسی شر» تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های تارانتینو که اولین بار با «داستان عامه‌پسند» و سپس در «جانگوی آزاد» و «هشت نفرت‌انگیز» با کارگردان همکاری کرد فاش می‌کند که تارانتینو رفتارهای زن‌ستیزانه‌ی شخصیت «کرت راسل» در «هشت نفرت‌انگیز» را از «هاروی واینستین» الهام گرفته است.

«هشت نفرت‌انگیز» در سال ۲۰۱۵ و نزدیک به دو سال پیش از موج اتهام آزار جنسی علیه «هاروی واینستین» توسط کمپانی واینستین تولید شد. راسل در فیلم نقش جایزه‌بگیری به نام «جان روث» را ایفا کرد که با زندانی‌ خود «دیزی دومرگو» با بازی «جنیفر جیسون لی» رفتارهای ظالمانه‌ای دارد.

تارانتینو فیلمنامه‌ی «هشت نفرت‌انگیز» را در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ به نگارش درآورد و از آزارهای جنسی واینستین آگاهی داشت. او پس از علنی شدن اتهامات، اکتبر سال ۲۰۱۷ در مصاحبه با نیویورک تایمز اعتراف کرد که از رفتار واینستین آگاه بوده است. این اتهامات در نهایت موجب سقوط کمپانی واینستین شد که تمامی فیلم‌های تارانتینو را عرضه کرده بود.

جولای گذشته نیز «برد پیت» در مصاحبه با «ساندی تایمز» تأثیر قتل‌های «چارلز منسون» رهبر فرقه‌ی منسون بر هالیوود را با «هاروی واینستین» مقایسه کرده بود. داستان فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در سال ۱۹۶۹ روایت می‌شود و ارجاعاتی به فرقه‌ی منسون و قتل «شارون تیت» با بازی «مارگو رابی» دارد. از اکتبر سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۱۰۰ بازیگر زن واینستین را به آزار جنسی و رقتارهای ناشایست متهم کرده‌اند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *