خشن ترین شخصیت های کمیک های دیسی

[ad id='39844']

 

 

۱۰- مگوگ  (Magog)

این شخصیت مظهر قهرمانانِ خشنِ دی‌سی است. این حقیقت که دی‌سی از در آغوش گرفتن تمایل مگوگ به خشونت دور نشده، باعث شده او ترسناک‌تر به نظر بیاد. مگوگ و قهرمانانی مثل او با امثال ابرقهرمانانی مثل بتمن که پرونده‌های خود را بر اساس چهارچوب‌های اخلاقی و بشر دوستانه پیش‌ می‌برند در تضاد کامل هستند. خلاصه او ابزقهرمانی خشن در سبک مدرن است که در سال ۱۹۹۶ قدم به صفحات رنگی کامیک‌بوک نهاد. او نخستین حضور خود را در زمین شماره۲۲ تجربه کرد. خود او می‌گوید که به این جهان آورده شده فقط به دلیل اینکه مردی را کشت که نمی‌خواست بکشد. حتی جالبه بدونید او تونسته کاری رو بکنه که بتمن نتونسته (نخواسته)، اونم این بوده که اون تحت شرایط خاصی جوکر را کشته!

 

۹- جیسون تاد (Jason Todd)

جیسون تاد دومین و صد البته خشن‌ترین رابینی‌ست که تا به حال معرفی شده؛ حتی با اغماض، می‌توان او را خشن‌ترین عضو خانواده خفاشی به حساب آورد. رویارویی او با قاتل پدرش، دو چهره، به یک خاطره دلگیر و جالب بدل شد که قلب طرفداران را هدف قرار داد. البته که امروزه تاد شخصیتی دوستداشتنی است اما در آن دوران که خشونت‌های این‌چنینی ابرقهرمانان باب نبود و مردم عادت به دیدن قهرمانان پایبند به اصول اخلاقی مانند بتمن داشتندو همچنین از اوریجین استوری او هم که از سیرک آمده بود و والدینی آکروبات‌باز داشت خوششان نیومد و از این رو خیلی از تاد استقبال نکردند و حتی رای به مرگ او دادند. البته گفتنی است که او بعدها در قالب رد هود بازگشت.

 

۸- اسپکتر (Spectre)

اسپکتر نماد و مظهر انتقام خدا از زمین است. اگر فردی در برابر ظلم و شقاوت خبیثان و شروران قرار گیرد اسپکتر آن‌جا خواهد بود تا به سبک خودش از او محافظت کند. البته اسپکتر به دلیل خشونت‌های بی‌رحمانه در کارش بارها مورد توهین و انتقاد قرار گرفته. به لحاظ فنی باید او را یک شخصیت مرده_زنده پنداشت! چرا که روح او بعد از این که توسط گنگسترها کشته شد، به بدنش بازگشت. اسپکتر نقش شایانی در ماجرای بحران در دنیاهای موازی داشت، او با خشونت خاصش در شکست دادن آنتی‌مانیتور بسیار موثر بود.

اسپکتر می‌داند که در این دنیا جایی برای اجرای عدالت نیست و از همین رو او با پوشیدن یک روپوش سبز سعی دارد تا دنیایی به سبک خودش و با عدالت مد نظر خودش را بسازد. راستی قطعا متوجه شباهت کاستومش به دکتر دووم شدید که در واقع باید بگم خالقین دکتر دووم از اسپکتر برای طراحی کاستوم شخصیتشون الهام گرفتند چون دکتر دووم ۲۲سال بعد از اسپکتر خلق شد.

 

۷- لوبو (Lobo)

یک دسته از قهرمانان دارای خشونت هستند، ولی دسته‌ای دیگر دیوانه‌وار و بی‌رحم هستند. قطعا و یقینا لوبو متعلق به دسته دوم است! او برای بازگشت به زندگی خود به معنای واقعی کلمه هر خدایی را در خون خود غرق کرد؛ یکبار زمانی که او کشته شد به جهنم فرستاده شد و خب طی یک حرکت دیوانه‌وار همه جهنمیان رو از دم تیغ گذروند که این باعث شد که حتی از جهنم هم اخراجش کنن و مجبور بشن دوباره به بهشت واردش کنند. او این جنون را ادامه داد و در بهشت هم هر خدایی رو که وجود داشت در خونش غرق کرد و از بهشت بیرون زد در حالی که از ورود به جهنم نیز منع شده بود. بعد از این که بدن لوبو تسلیم شد او به عنوان روحی بی‌هدف در سفر است تا هرج و مرج ایجاد کند. در واقع این روش زندگی برای او حکم زنگ تفریح را دارد. جالبه بدونید که لوبو یک نبرد حماسی و باحال هم با ولورین داشته!

 

۶- کمدین (The Comedian)

آلن مورِ کبیر نویسنده نامی‌ای بود که به تنهایی در کمیک واچمن (که به زعم خیلی‌ها یکی از بهترین کامیک های تمام ادوار است) مفهوم رایج ابرقهرمان را از بیخ و بن تغییر داد و با نگرش واقع‌گرایانه به مفهوم ابرقهرمان بودن، در واقع این مفهوم را کمیک‌بوک‌زدایی کرد. ادوارد بلیک یا کمدین تنها قهرمانِ(بهتر است بخوانید ضد قهرمان) کمیک‌های واچمن است که تا این حد به استفاده از خشونت پایبند است. خشونتِ نهادینه در وجود او نیازی به توضیح ندارد چرا که او در نبرد ویتنام هنگامی که یک زنِ باردار پیشنهاد او را نپذیرفت و به صورتش چنگ زد توسط او با شلیک یک گلوله کشته شد. کمدین هم مثل مگوگ نماد ابرقهرمانان نسل مدرن است که همه اعمالشان را با خشونت پیش‌ می‌برند. او بعد از اینکه سالی ژوپیتر پیشنهاد رابطه او را نپذیرفت سعی کرد تا به او تجاوز کند و همین امر سبب شد تا از گروه مینت‌من اخراج شود. در مجموع انگیزه اصلی ادوارد بلیک برای شرکت در فعالیت‌های قهرمانانه مینت‌من و واچمن فقط و فقط خشونت و ارضای خشونت بود و بس.

 

۵- عزرائیل (Azrael)

بعد از ماجرای شکسته شدن کمر بتمن توسط بِین، عزرائیل به طور موقت جای بتمن را گرفت. او در سال ۱۹۹۲ در کمیک “بتمن: شمشیر عزرائیل” توسط دنی اونیل  خلق شد. حتی او به خانواده خفاشیهم راه یافت که خب حتی نتوانست دوره آموزشی خود را هم تمام کند و جذب طرف دیگه‌ای شد و به همین جهت از این گروه خارج شد. سخت در اشتباهید اگر فکر میکنید که او ذره‌ای برای لباس بتمن ارزش قائل است و یا به آن افتخار می‌کند؛ احتمالا یکی از بزرگترین ناکامی‌ها و آبروریزی‌های بتمن بدنامی‌ای بود که عزرائیل برای بت‌فامیلی به ارمغان آورد! اما با وجود همه این‌ مسائل و حواشی او در آرامش و در حالی که در آخرین نبردی که در کنار بتمن انجام داد و به رستگاری رسیده بود، درگذشت.

 

۴- میدنایتر (Midnighter)

او با خشونت مافوق تصور و اولداسکول‌وارش نماینده بسیار مناسبی از انسان خشمگین و خشن هزاره دوم است. بر اساس کمیک‌های اواخر دهه۹۰ میلادی، منشا و اوریجین میدنایتر به صورت یک رمز و راز باقی مانده است. البته تا حدودی او داستانی مشابه با ددپول دارد. یعنی در واقع او هم حکم یک موش آزمایشگاهی را داشت که بعد از خلاصی از آزمایش به خشونت و نوعی تلافی کردن روی آورد.

میدنایتر دارای سرعت و قدرت پیشبینی فوق بشری‌ست. تنها نقص او این است که نمی‌داند باید چجوری عدالت را به اجرا در آورد. در واقع او از پایبندان سرسخت به عقیده فکریِ “هدف وسیله را توجیه می‌کند” است. در واقع او باور دارد که خشونت او در راستای منافع بیشماری است که به همه سود می‌رساند.

 

۳- دیمین وین (Damien Wayne)

دیمین وین توسط قاتلین نینجای لیگ آدم‌کش‌ها پرورش یافت. او که فرزند تالیاالغول و بتمن است فقط برای یک هدف پرورش یافته بود که آن هم نابود کردن بتمن بود. به طور خلاصه او هم دارای دی‌ان‌ایِ راس‌الغول و هم دارای دی‌ان‌ایِ بتمن بود. بنابراین کاملا طبیعی بود که او به طرف دیگر بازی متمایل شود. وقتی دیمین لیگ قاتلین را برای دنبال کردن راه پدرش ترک کرد، سخت کوشید تا خود را به سطوح بالایی برساند. از کشتن نایت‌وینگ گرفته تا طرد شدن از زندگی جنگی سابقی که داشت. در مجموع ایده‌آل گرایی خاص و عجیب دیمین واقعا گیج‌کننده است.

 

۲- بلک آدام (Black Adam)

طبق ران‌هایی که اوتو بیندر و سی.سی بک برای بلک آدام نوشته‌اند، او قوس نامتوازنی از شزم است و در kahndaq حکومت می‌کند. او نگرش مزخرفی نسبت به عدالت دارد. او از فرعون تا اربابان برده‌ها را قتل‌عام کرد چرا که نگرش او بیشتر ناظر به از بین بردن نظام برده‌داری‌ست. همچنین او بخش قابل توجهی از حکومت خود را صرف تلاش برای از بین بردن اربابانِ برده‌ها کرده. او با نفوذ به بازار برده‌فروش‌ها اربابان برده را بدون هیچ‌گونه رحم و مروتی میکشد و خرد می‌کند. کلا کمتر قهرمانی را می‌شود در دی‌سی با خصوصیات او یافت. به هر حال این شخصیت، شخصیتی جذاب است که خبر ساخته شدن فیلم اختصاصی این شخصیت با بازی دواین جانسون هواداران را ذوق‌زده کرده است.

 

۱- روی هارپر (Roy Harper)

در دنیای ارو ورس، روی هارپریا آرسنال، همیشه به خشنی فعلی‌اش نبوده؛ در واقع آغاز خشونت دیوانه‌وار او از تزریق سِرُم میراکورو به وقوع پیوست. برای کسانی که با سرم میراکورو ناآشنا هستند، این سرم، سرمی بسیار قدرتمند است که ژاپن در جنگ جهانی دوم آن را گسترش داد و روی هارپر هم یکی از قربانیان این سرم بود. این سرم در کنار قدرت فوق‌العاده بالا، دوام مستمر و قدرت شفابخشی بسیار بالایی که به روی بخشید اما با حواس او هم بازی کرد و باعث شد که در نهایت کارش با اروو تیم به جاهای باریک کشیده شد. او سابقه مبدل شدن به شخصیت ارو(رد ارو) و همچنین جعل کردن مرگ خویش را دارد. همچنین او سابقه اعتیاد به هروئین را نیز در کارنامه خود دارد که تبعات خیلی بدی را برای او رقم زد

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *