فروش خیره کننده فیلم جنگ ستارگان خیزش اسکای واکر

[ad id='39844']

[quote]هفته گذشته مهم‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم روی پرده سینِما «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» بود که در روزهای نخست اکران در گیشه جهانی بی‌رقیب تاخت و بیش از ۳۷۰ میلیون دلار روانه جیب دیزنی کرد.[/quote]

 

سال ۲۰۱۲ بود که دیزنی در یک معامله بزرگ استودیوی «لوکاس فیلم» را با قیمت ۴ میلیارد دلار خرید. دیزنی با پرداخت این پول مالک آثاری مشهور در تاریخ سینِما مثل «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» شد.

پس از آن دوباره روزهای اوج «جنگ ستارگان» از راه رسید، و فقط در یک نمونه «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به فروش ۲ میلیارد دلاری رسید. «آخرین جدای» یکی دیگر از فیلم‌های این مجموعه بود که دیزنی روی پرده برد و گیشه‌ای ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری داشت.

در سرویس آنلاین پخش فیلم دیزنی هم که اخیراً افتتاح شده است، سریالی از دنیای «جنگ ستارگان» با عنوان «ماندالورین» پخش می‌شود. دیزنی که امسال ۶ فیلم با فروش بالای یک میلیارد دلار در گیشه داشته است، امیدوار است که با «خیزش اسکای‌واکر» این رکورد را به ۷ فیلم برساند.

«جنگ ستارگان» از آثار محبوب گیشه آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی است اما در چین که دومین بازار بزرگ سینمای جهان است، هواخواه ندارد و این بار نیز با فروش ۱۲ میلیون دلاری افتتاحیه در جذب تماشاگران چینی ناکام ماند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *