آخرین وضعیت آراء الکترال ترامپ و بایدن؛

[ad id='39844']

[quote]در حالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز سه شنبه، ۱۳ آبان، به ایستگاه پایانی خود رسید اما پیش بینی می شود که حواشی و جنجال های آن همچنان ادامه پیدا کند.[/quote]

 

سخنرانی مهم ترامپ

ترامپ در این سخنرانی مهم که مارش پیروزی پخش کردند، گفت:از میلیون ها آمریکایی که مرا حمایت کردند تشکر می کنم. و اجازه نمی دهم کسی رای این میلیون ها نفر را خراب کند.

ما برای پیروزی بزرگ آماده می شویم. ما پیروزی بزرگی خواهیم داشت و در حال آماده شدن برای بیرون آمدن و جشن گرفتن هستیم.

 من فکر نمی کردم فلوریدا را ببریم ولی با اختلاف بردیم. همچنین اوهایو و تگزاس را با ۷۰۰ هزار رای اختلاف بردیم. او همچنین ادعا کرد جورجیا و کارولینای شمالی را هم بردیم. آریزونا هم کسی به من گفت که خواهیم برد. آنجا محدوده ترامپ است.

به من می گویند بعید است که فلان جا را ببرید. ما “بعید است فلان جا را ببرید” هستیم!ما در حال برد پنسیلوانیا با یک اختلاف تاریخی هستیم. ما ویشیگان و ویسکانسین را هم می بریم.

در برخی مناطق اعلام اعداد را متوقف کرده اند. این یک تقلب عمومی در آمریکاست. این باعث شرمندگی است.به شما بگویم ما انتخابات را بردیم.اجازه نمی دهم پس از ساعت ۴ رایی را اضافه کنند. به دادگاه عالی خواهم رفت و اجازه نخواهم داد.

سخنرانی مهم جو بایدن

ما از وضعیتی که داریم خوشحالیم.در مسیر پیروزی قرار داریم.بخاطر رای بی سابقه آرای غیرحضوری باید صبر کنیم.حس خوبی داریم و از موقعیتمان راضی هستیم.در آریزونا می‌بریم و هنوز در جورجیا نباخته‌ایم.پلسینوانیا را هم خواهیم برد.مردم رییس‌جمهور را انتخاب خواهند کرد، نه من و نه ترامپ.ایمان داشته باشید، پیروز خواهیم شد.

برخلاف فضای اولیه انتخابات و نظرسنجی‌های مختلف که حکایت از پیروزی قاطع بایدن می‌داد حالا ایالت‌های کلیدی نظیر: فلوریدا، پنسیلوانیا و حتی ویسکانسین و کارولینای شمالی، تقریبا با پیروزی ترامپ همراه شده. در آرای عمومی هم فعلا ترامپ حدود سه درصد (دو میلیون نفر) بیشتر از بایدن، آرای کل را به دست آورده، در آرای الکترال هم لحظه به لحظه رقابت ادامه دارد، بایدن فعلا ۲۳۸ رای الکترال دارد و ترامپ ۲۱۳ ، اما مساله این است که مثلا ایالت فلوریدا به تنهایی ۲۹ رای الکترال دارد، اگر فرض کنیم در نهایت نتیجه در این چند ایالت کلیدی به نفع ترامپ شود، خب شانس او از بایدن خیلی بیشتر است.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *