نقد سریال انیمیشنی گراویتی فالز (آبشار جاذبه) دیزنی

[ad id='39844']

 

آلبالو – مقاله‌مان درباره‌ی ارتباط ریک و مورتیبا گراویتی فالزرا که خوانده‌اید؟ اگر اسم سریال دوم برایتان ناشناس بود یا بدنبال کشف سریال های جذاب و جدید هستید، در ادامه می‌توانید ۱۰ دلیل برای تماشای گراویتی فالز را مطالعه کنید. اگر بعد از خواندن این دلایل تصمیم نگرفتید که آن را تماشا کنید واقعاً ناامیدکننده خواهد بود ! بدون مقدمه‌ی بیشتر به سراغ لیست دلایل‌مان می‌رویم.

 


۱شخصیت‌های خوب

تمام شخصیت‌هایی که در این سریال با آن‌ها روبرو می‌شوید به خوبی نقش‌های خود را ایفا می‌کنند؛ مثل دوست احمق، دختر جذاب، خواهر دیوانه، برادر نرد، عموی دیوانه، اما آن‌ها علاوه بر ایفای نقش خود، عمق خاصی در شخصیتشان نهفته دارند. تمام شخصیت‌های داستان خانواده دارند و دیدن ضعف هایشان باعث می‌شود شما نه فقط به شخصیت اصلی، بلکه به همه شخصیت‌های آن اهمیت بدهید.

 

۲نژاد و جنسیت های مختلف

شخصیت‌های سفید پوست زیادی در داستان حضور دارند اما نمی‌توان برچسب نژادی خاصی روی این سریال چسباند. برای مثال یکی از شخصیت‌های داستان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کند که البته جزو شخصیت‌های اصلی داستان محسوب می‌شود. همچنین یکی از بهترین پلیس های شهر نیز سیاه پوست است. برجسته‌ترین شخصیت‌ها نیز، میبلو دیپر، از دو جنس مختلف هستند. البته هردو سفیدپوست هستند اما حضور هر دو جنس در نقش اصلی مایه‌ دلگرمی است. توجه داشته باشید که نژاد یا رنگ پوست شخصیت‌ها بطور صریح مورد بحث قرار نمی‌گیرد و سفید پوست بودنشان، فرض نویسنده است. شاید آن‌ها نژادی مختلط یا از نژاد عمو اِستانباشند.

 

۳شکستن دیوار چهارم توسط گراویتی فالز

گراویتی فالز بطور کلی سریال تلویزیونی بسیار خوبی محسوب می‌شود اما با این اوصاف از شوخی های کلیشه‌ای نیز پرهیز نکرده است. برای مثال رمز ها و پیام‌هایی در هر قسمت برای قسمت‌های دیگر پنهان شده است. پس اگر عاشق این سریال شدید و وقت کافی داشتید، می‌توانید به پیدا کردن آن‌ها و درک معنی‌شان بپردازید. البته می‌توانید مستقیم به سراغ ویکی هم بروید ! 

 

۴پیچیدگی های داستانی مناسب

یکی از خصوصیاتی که وجودش در سریال های محبوب من ضروری است، پیچیدگی های داستانی است. یکی از چیزهایی که وجودش می‌تواند داستان را برایم خراب کند، پیچیدگی های بی‌مورد و بدون محتوا است. این موارد در گراویتی فالز با سرعت کاملاً مناسب و مقدمات لازم اتفاق می‌افتند. روایت داستان در گراویتی فالز همانند یک کیک است که شاید پخت آن زمان زیادی طول بکشد، اما آنقدر خوشمزه هست که از گلایه کردن پرهیز کنید.

 

۵اسرار تکرار شونده

همانطور که گفته شد، پیچیدگی های داستان به خوبی پردازش شده‌اند. در طول قسمت‌های مختلف سریال، سرنخ های واضح یا عجیب و غریب جای گرفته‌اند که پرده از بعضی اسرار داستان برمی‌دارند. این اصرار با مقدمه‌ای خاص نمایش داده شده و ناگهان ناپدید یا حل نمی‌شوند.

 

۶وجود بخش‌هایی مخصوص بزرگسالان

این سریال قطعاً برای تماشاگران کم سن و سال مناسب است اما در آن جوک هایی مخصوص طرفداران مسن‌تر هم تعیبه شده است. برای مثال ارجاع هایی به N’Sync، جنگجوی خیابانی، شوخی های بزرگسالانه، Fun Dip و غیره در آن مشاهده می‌شود.

 

 

۷خط داستانی پایدار

بر خلاف بسیاری از کارتون یا کمدی های دیگر، تغییرات و پیشرفت‌ها در داستان گراویتی فالز دائمی هستند. برای مثال وقتی که میبلدر قسمت اول یک قلاب ماهی‌گیری پیدا می‌کند، باید منتظر بازگشت آن در قسمت‌های بعدی باشید !

 

۸شخصیت یاغیِ خوب !

در بیشتر آثار تلویزیونی و سینمایی، شخصیت منفی و یاغی داستان تنها برای بیرون انداخته شدن خلق شده است. به یاد داشته باشید که برای بزرگ‌تر نشان دادن قهرمان داستان، شخصیت منفی باید توسط او از میدان بیرون رانده شود. اما این قضیه در مورد گراویتی فالز شکل و شمایل دیگری دارد؛ یاغیان در این سریال گذشته‌ی مشخص، انگیزه و احساسات دارند.

 

۹بحران عظیم

اگر از طرفداران پر و پا قرص کتاب و مجله های کامیک باشید، می‌دانید که آن‌ها از پیش آمدن یک بحران در داستان‌شان بسیار استقبال می‌کنند؛ مخصوصاً اگر این بحرانی عظیم که نور آبی‌اش دل آسمان را می‌شکافد و پیش می‌رود. البته نور آبی در گراویتی فالز تغییر محسوسی داشته اما به هر حال در قسمت‌های پایانی هر فصل این سریال، بحرانی عظیم با حضور روبات های بزرگ ( و غیره ) توسط شخصیت‌های این کارتون مدیریت می‌شوند !

 

۱۰گراویتی فالز پایان مشخصی دارد !

چه طرفدار انیمه باشید، یا کارتون یا بطور کلی هر مجموعه‌ی تلویزیونی، حتماً دیده‌اید که این سریال ها اصلاً قصد تمام شدن ندارند. از Scrubs گرفته تا The Office، در فصل های پایانی تنها شاهد دست و پا زدنشان برای بقا هستیم. گراویتی فالز ۲ فصل دارد که هر فصل ۲۰ قسمت است. همین ! در‌واقع …

 

۱۱بوووم، یک دلیل اضافه !

این سریال در حال حاضر به پایان رسیده است. آخرین قسمت آن در ۱۶ فوریه سال ۲۰۱۶ پخش شد؛ این بدین معناست که شما حالا می‌توانید آن را شروع کرده و بدون توقف برای رسیدن قسمت‌های جدید، آن را به پایان برسانید. راستش را بخواهید خودم در دو روز، دو فصل آن را به طول کامل تماشا کردم.

در انتها، اگر بالغ یا کودک هستید و از داستان‌های جذاب، رازآلود، اکشن و طنز لذت می‌برید، هرچه سریع‌تر بدنبال لینک های دانلود گراویتی فالز بگردید !

[ad id='39844']

4 دیدگاه دربارهٔ «نقد سریال انیمیشنی گراویتی فالز (آبشار جاذبه) دیزنی»

  1. سلام یکی از طرفدار های این انیمیشن هستم به نظرم خیلی عالیه من عاشقشم.
    کاش بیشتر ادامش میدادید

    1. سلام به نظر من انیمیشن ابشار جاذبه از هر انیمیشنی بهتر بود واقعا عاشقش شدم به همه پیشنهاد میکنم ببین شاهکاره با تشکر p . m

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *