معرفی کتاب اینستاگرام عزت الله ضرغامی

[ad id='39844']

[quote]یک نکته دیگر این است که در انتشار کتاب، می‌شد که این کتاب فقط همین بحث تجربه‌های ایشان باشد مثل بقیه مدیران که کتاب خاطرات‌شان منتشر شده است اما خود آقای ضرغامی اصرار داشت که قالب بیان خاطرات‌شان قالب اینستاگرامی باشد و چارچوب امروزی داشته باشد[/quote]

یکی از حاشیه‌هایی که در سال ۹۶ برای انتشارات سوره مهر پیش آمد چاپ کتاب عزت‌ا… ضرغامی بود که در فضای مجازی بسیار حاشیه‌ساز شد.

پاسخ: خیلی بنای جواب دادن به این سوال را نداشتم، اما دو نکته مهم درباره کتاب وجود دارد؛ آقای ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما یکی از مدیران برجسته کشور بودند و تجربیات متنوعی در موضوعات مختلف داشته‌اند. خودشان می‌گویند که تجربه‌نگاری‌شان را سعی کردند در یک قالب امروزی مثل اینستاگرام انتخاب کنند و این تجربیات را در قالب یک عکس- یک حرف به مخاطب منتقل کردند. یعنی کتاب ایشان سرشار از تجربه‌های متنوع است. یک نکته دیگر این است که در انتشار کتاب، می‌شد که این کتاب فقط همین بحث تجربه‌های ایشان باشد مثل بقیه مدیران که کتاب خاطرات‌شان منتشر شده است اما خود آقای ضرغامی اصرار داشت که قالب بیان خاطرات‌شان قالب اینستاگرامی باشد و چارچوب امروزی داشته باشد. اما چیزی که قابل توجه است این مساله است که چیزی که در اینستاگرام ایشان وجود دارد با کتاب فاصله دارد. اولا انعکاس همه پست‌های ایشان نیست، پست‌هایی است که ارزش ماندگار شدن دارد. به لحاظ ادبی کاملا ویراستاری شده است و اصلا متن دست اول داخل کتاب نیست و در نهایت در قالب امروزی تبدیل به یک کتاب شده است و هدف خودشان این بود که می‌خواستند از این فرصت استقبال مردم به اینستاگرام استفاده کنند برای اینکه حرف‌هایشان را بزنند. و در کل نگاه ما به این موضوع نگاه تجربه‌نگاری و خاطره‌نگاری یک مدیر موفق جمهوری اسلامی بوده است. من نمی‌گویم که در آینده با این سبک و سیاق دوباره کار خواهیم داشت یا نه. اما کار خاطره‌نگاری را بسیار انجام دادیم. تا به امروز هم یک چاپ از کتاب زده شده است، ولی چون قالب کتاب امروزی است و باید تماما رنگی باشد برای همین برای فروخته شدنش باید کمی صبر کرد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *